Bli med Tiril og Oliver å løse mysteriet i Operasjon Tordensky!

Første bok i serien til Jørn Lier Horst

Er du på jakt etter en serie med masse action og spenning?
Da er denne serien for deg!

Triril og Oliver kjeder seg. De har nettoop startet sitt eget detektivbyrå, nemlig Detektivbyrå nr 2, men de har ingen saker enda! Og ingen mysterier er kjempe kjedelig!
Heldigvis, finner Tiril og Oliver fort ut at det er en sak i byen deres likevel. Det er tyver på ferde som stjeler masse merkelige ting, så detektivene våre må legge hodene sammen for å finne ut av hva alle disse tingene kan brukes til, og fange tyvene som stjeler fra de gode menneskene i byen deres.

De er heller ikke helt alene, for de har nemlig verdens beste sporhund på laget!
Åtto er den fødte sporhund og han snuser seg frem til den minste detalj.

Klarer du å finne noen spor?

I denne boken kan du faktisk være detektiv selv!
Det er mange hemmlige gjenstander gjemt i bildene i boken så klarer du å finne alle?

Hvis du syntes det var gøy å prøve deg som detektiv, så bør du prøve å løse oppgavene på denne siden! Her finner du nemlig alt du trenger å vite om Detektivbyrå Nr. 2.
Mystiske saker er vår spesialitet! (detektivene.no)
Prøv selv og bli med i gjengen!

2 tanker om “Bli med Tiril og Oliver å løse mysteriet i Operasjon Tordensky!

1. Hei!

Jeg likte denne bokanbefalinga. Som én av medstudentene dine er inne på, kan det fort skje at slike bokanbefalinger blir for lange og røper for mye av innholdet i bøkene. Da kan interessen svekkes hos elevene. Du går ikke i denne fella. I stedet sier du bare litt om det som skjer, slik at leserne får et løfte om spenning. Det med å framheve utfordringene mht. å finne ting i bøkene, er også lurt. Dette leder videre over i nettsida du lenker til, der det også finnes mysterier. Denne nettsida er i høy grad kommersiell, så det kan prinsipielt være noe å tenke på i sammenheng med materiell til undervisning. Samtidig trigges leselysten, og det er en god ting.

Hilsen Svein Slettan

2. Hei Aminda!

Du deler veldig klart hva jeg kan forvente av boken, action og spenning er ofte bra, og jeg er nyskjerrig på det lille detektivbyrået og tyveriene! Jeg liker at du forteller om av leseren selv på ta del i å løse mysteriet ved å se på illustrasjonene i boken, dette er en kreativ løsning på å skape større engasjement fra barna. Jeg savner litt mer utdypende detaljer om språknivå i boken, slik at jeg kan vite hvem den egner seg for på forhånd. Jeg digger nettsiden du har lagt ved, dersom barna er en fan av serien kan vi jobbe videre med materialet vi finner her.
    Godt jobbet!

Mvh Selma