2 tanker om “Hei, verden!

1. Hei Aminda
    Gratulerer med fin blogg. Jeg klarte ikke å legge inn kommentar på selve innlegget om Operasjon Tordensky, så jeg legger de her. Kanskje du bør se på innstillingene?

Jeg liker veldig godt at du har bilde av forsiden av boka så stort, og i god oppløsning. Da ser det fristende ut å lese videre. Du har også skrevet kort og enkelt uten skrivefeil, slik at målgruppa, som jeg tror er barneskoleelever, orker og mestrer hele teksten. Du har også skrevet akkurat så mye av innholdet at man får lyst å lese videre, uten å røpe for mye. Vi har vel alle lest «vaskesedler» som forteller for mye av handlingen slik at du må lese halve boka før du kommer dit. Det er en gylden middelvei her, som du har funnet.

Du har også lagt inn en kommentar om de andre bøkene i serien, og forteller at der man kan løse små mysterier selv. Det tror jeg er lurt, for mange barn elsker serier. Og mange liker godt å løse mysterier selv.

Hvis du vil ha et tips ville jeg sett på selve oppsettet av hvordan teksten og bildene deler siden. Du kunne med fordel lagt inn et linjeskift slik at teksten som starter etter bildet starter ved venstre marg. Det ville bare gitt et litt ryddigere oppsett. bare flisespikkeri, men det vil gi et mer profesjonelt uttrykk, tror jeg.

Lykke til videre!

Mvh Ann Kristin