Hjem - Aktuelt - Kontakt - Undervisning
- Prosjekt - Publikasjon/Formidling - Biografisk
Min |

|
hjemmeside |
Velkommen til min faglige hjemmeside!
Mitt arbeidssted fra høsten 2001 til dags dato:
Før arbeidet jeg i industrien og i videregående skole.
FoU
Mine hovedinteresser har de siste årene vært innen
- Bruk av IKT-verktøy og websjangre i et faglig og didaktisk perspektiv
- Nettverksbygging omkring utvikling av multimediale læringsressurser
- Animasjoner/VaniMaps i matematikken
- Metoder for program(opp)læring
- Pedagogisk webdesign
- Web 2.0 i et læringsperspektiv
- Omvendt klasserom
Prosjekter dokumentert i Cristin:
- 2019-2021 (MERGA) ICT-supported inquiry tasks (ISIT)
- 2016-2020 EVU studentenes steg mot matematisk resonnering og argumentasjon i klasseromsdiskurs
- 2017-2018 DDU Canvas i etter- og videreutdanning i matematikk for lærere for rene nettkurs
- 2015-2016 DDU Enda flere videoer i nettbasert matematikkundervisning
- 2014-2015 DDU Formativ og summativ vurdering av ren nettundervisning for lærere i matematikk
- 2014-2015 Ma-Vi II: Design av matematikkvideoer for lærerutdanningen
- 2013-2014 DDU Matematikkvideoportefølje - produksjon og implementering
- 2013-2014 Ma-Vi: Design av matematikkvideoer for lærerutdanningen
- 2011-2012 Breaking the slides barrier
- 2010-2011 Læringsarena Web 2.0
- 2010-2011 Web 2.0 i et faglig-didaktisk perspektiv
- 2007-2009 Elev + bærbar = sant
- 2007-2009 MathWiz - VaniMaps
- 2007-2008 ImageIn Mathematics - Norway & China - Secondary school
- 2006-2007 Digital Fortelling i et faglig og didaktisk perspektiv
- 2006-2008 Friskere Ungdom
- 2004-2005 Hands-on
- 2003-2004 DigiVitalis 2 / DigiVitalis 4
- 2003-2004 Bevegelig matematikk - interaktiv læringsstøtte til bruk i 1MY
- 2002-2004 Animasjoner i matematikkundervisning
Jeg drev også nettstedet www.gimp.no.
Publikasjon
Her er noen publikasjoner som jeg har omtalt i ForskDok/Cristin (publikasjon og formidling).
- Opheim, L. G., Knutsen, K. H., & Brodahl, C. (2023). Pre-Service Teachers' Self-efficacy as Future Mathematics Teachers in a Second Language Classroom. Journal of the International Society for Teacher Education, 27(2), 1-14. https://doi.org/10.26522/jiste.v27i2.4427
- Brodahl, C., Aarek, I., & Ask, A. S. (2022). The Covid-19 Pandemic - Experiences and Expectations about Attending International Seminars and Conferences Among Teacher Educators. Journal of the International Society for Teacher Education, 26(2), 22-37. https://doi.org/10.26522/jiste.v26i2.4007
- Brodahl, C., Larson, N., Wathne, U., & Bjørkestøl, K. (2020). Developing further support for in-service teachers' implementation of a reasoning-and-proving activity and their identification of students' level of mathematical argumentation. Journal of the International Society for Teacher Education, 24(2), 73-87.
- Wathne, U., & Brodahl, C. (2019). Engaging mathematical reasoning-and-proving: A task, a method, and a taxonomy. Journal of the International Society for Teacher Education, 23(1), 6-17.
- Brodahl, C., & Wathne, U. (2018). Imaginary Dialogues - In-service Teachers' Steps Towards Mathematical Argumentation in Classroom Discourse. Journal of the International Society for Teacher Education, 22(1), 30-42.
- Wathne, U., & Brodahl, C. (2017). Mathematics Video Podcasts as Integrated Elements of Online Lessons in Further University Education: In-Service Teachers’ Flow Experiences. Journal of the International Society for Teacher Education, 21(1), 33-44.
- Brodahl, C., & Wathne, U. (2016). In-Service Teachers’ Perceptions of the Design and Quality of Mathematics Videos in their On-Line Learning. Journal of the International Society for Teacher Education, 20 (2), 67-78.
- Brodahl, C. & Hansen, N.K. (2014). Education students' use of collaborative writing tools in collectively reflective essay papers. Journal of Information Technology Education: Research, 13(1), 91-120. https://doi.org/10.28945/1960
- Brock, S. & Brodahl, C. (2013). A Tale of Two Cultures: Cross Cultural Comparison in Learning the Prezi Presentation Software Tool in the US and Norway. Journal of Information Technology Education: Research, 12(1), 95-119. https://doi.org/10.28945/1781
- Brodahl, C., & Oftedahl, H. (2012). Outsourcing Systems Development for e-Learning Applications. International Journal on E-learning, 11 (1), 5-22.
- Brodahl, C., Hadjerrouit, S., & Hansen, N.K. (2011). Collaborative Writing with Web 2.0 Technologies: Education Students’ Perceptions. Journal of Information Technology Education, 4, IIP73-IIP103. https://doi.org/10.28945/1384
- Ask, A. S., Hernes, S., Aarek, I., Vik, F., Brodahl, C., & Haugen, M. (2010). Serving of free school lunch to secondary-school pupils – a pilot tudy with health implication. Public Health Nutrition, 13, 238-244. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/s1368980009990772
- Brodahl, C. (2009). Erfaringer fra et metodologisk eksperiment med myk systemtenkning i et pedagogisk utviklingsprosjekt. I J. Krogstie (red.), Proceedings fra NOKOBIT 2009 - Norsk konferanse for organisasjoners bruk av informasjonsvitenskap, 195-208. Trondheim: Tapir Akademisk Forlag
- Brodahl, C. (2009). Feedback Loops: On the Accumulation of Didactic Experiences Regarding Eighth Graders’ Use of Laptops. I T. Bastiaens et al. (red.), Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, 1139-1147. Chesapeake, VA: AACE.
- Brodahl, C. & Oftedahl, H. (2009). Experiences from Outsourcing Systems Development for Learning Applications. I T. Bastiaens et al. (red.), Proceedings of World Conference on ELearning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, 151-159. Chesapeake, VA: AACE.
- Brodahl, C. & Smestad, B. (2009). Uenighet og diskusjon - bruk av påstander og elektronisk avstemming i undervisningen. I Gerd Bjørke (red.): Pedagogiske endringsprosesser. HiO-rapport 17/2009, s. 34-46. Høgskolen i Oslo, Oslo.
- Brodahl, C. & Smestad, B. (2009). A Taxonomy as a Vehicle for Learning. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 111-127. https://doi.org/10.28945/67
- Brodahl, C. (2008). Challenges and choices in developing complete digital courses in upper secondary Mathematics education. Paper på International congress on Mathematics Education (ICME 11) i Monterrey, Mexiko.
- Brodahl, C. & Wergeland, T. J. (2007). Digital Fortelling i et faglig og didaktisk perspektiv. I Lager, R. Lek og læring. I Lager, R. Lek og læring. Skriftserien nr 142, s. 17-43. Universitetet i Agder, Kristiansand.
- Brodahl, C., Fagernes, M., & Hadjerrouit, S. (2007). Applying and Evaluating Understanding-Oriented ICT User Training in Upper Secondary Education. Journal of Issues in Informing Science and Information Technology, 4, 473-490. https://doi.org/10.28945/965
Sist oppdatert: 05.01.2024