/** * Write a description of class Kalkulator here. * * @author hn * @version 001 */ public class Kalkulator { private int x; private int y; private int resultat; /** * Constructor for objects of class Kalkulator */ public Kalkulator() { // initialise instance variables x=0; y= 0; resultat=0; } /** * skal få input fra bruker, tas vare på i var x * * * */ public void setX(int input) { x = input; } public void setY(int input) { y = input; } /** * Skal legge sammen x og y * og returnere resultatet * */ public int leggSammen() { int sum; sum = x+y; return sum; } /**metoden skal få to tall som input * skal legge disse sammen og returnere resultat * */ public double regnUt(int tall1, int tall2,char operator) { double resultat; if ('*' == operator) resultat = tall1 * tall2; else if ('/' == operator) resultat = tall1 / tall2; else if ('-' == operator) resultat = tall1 - tall2; else if ('+' == operator) resultat = tall1 + tall2; else resultat = Double.NaN; return resultat; } }