I dette innlegget vil eg ta for meg den didaktiske iscenesettinga forlag som metode. Metoden er henta fra boka Dialogar om tekst. Praktisk arbeid med elevtekstar i norskfaget (Håland & Lorentzen, 2011). Eg kjem til å forklare korleis denne metoden fungerar og begrunne kvifor eg har tru på denne.
Leik
Forlag som metode er på ein måte eit rolleleik, hvor læreren og elevane har forskjellige roller. Læreren er sjefen i eit forlag, mens elevane er forfattere og har ansvaret for å skrive bøker til forlaget. At ein bruker ulike rollar gjer at metoden for et preg av leik, som er ei struktur som kan vekke motivasjonen hos dei ulike elevane.
Skriving
Kun fantasien set grensar for kva ein kan skrive om, alt fra fantastiske historier til faktabøker. Denne friheita kan ver motiverande i ei skulekverdag kor man ofte blir fortalt kva ein skal skriv. Læreren kan òg bestemme korleis tema elevane skal vel, og på den måten kan arbeidet knyttast til ulike skulefag.
Underveisvurdering
I denne metoden leggjes det til rette for at læreren kan gje tilbakemeldingar underveis i arbeidsprosessen. Håland (2011: 139) meiner at ein burde ha ei eiga responskrok for elevane som treng hjelp. Hun argumenterar for at det beste er om elevane sjølv bestemmer når dei vil oppsøke hjelp, blant annet for å unngå at læreren bryt inn i deiras skriveprosess. Elever kjem til forlagssjefen (læreren) for å få råd og veiledning, eller for å hente inspirasjon. Då blir det òg mulig å differansiere tilbakemeldingane og sørge for tilpassa opplæring.
Digitale verktøy
Forlag som metode egnar seg òg bra til å bruke datamaskin. Det fins mange fordelar med å ha datamaskiner tilgjengleg, blant anna vil dette gjer redigeringsarbeidet lettere. Når ein skriv på PC er det òg mulig å finn ulike skrifttypar og format, nokre som kan vere inpirerande for elevene.
Grunnleggjande ferdigheiter
I læreplanen spelar dei fem grunnleggjande ferdigheitane ei viktig rolle. Metoden som er beskrevet i dette innlegget kan potensielt få med fire av desse. Vi har allerede vært inne på at digitale verktøy kan integreres ved bruk av datamaskin. Å skrive og lese er naturlegvis ei sentral del av arbeidet. Når arbeidet er ferdig og bøkene er klare skal arbeidet fremføres, da blir det munnlege aspektet òg brukt.
Kjeldar:
Håland, A. & Lorentzen,R.T (2007) Dialogar om tekst. Praktisk arbeid med elevtekstar i norskfaget. Oslo: Universitetforlaget
Bilde frå:
https://pixabay.com/no/blyant-spisser-b%C3%A6rbare-papir-918449/