- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Jeg er ferdig med modul 7 og skal begynne med modul 8 neste uke. Har jobbet til sammen ca. 5 timer.
- Hva har jeg lært denne uka. – Ikke noe spesielt nytt siden jeg fokuserte på å bli ferdig med modulen.
- Problemer? – Ingen problemer.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Skal begynne på den neste modulen og forhåpentligvis få en god start på lesingen.
Statusrapport Uke 16
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Holder fortsatt på med modul 7 og må fortsatt gå gjennom kapittel 6 i boka. Har jobbet til sammen 3 timer.
- Hva har jeg lært denne uka. – Ikke noe nytt.
- Problemer? – Ingen problemer.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Skal få gjort modulen ferdig neste uke.
Statusrapport Uke 15
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Jeg har levert modul 6 og skal starte på neste modul. Har arbeidet ca. 5 timer denne uka også.
- Hva har jeg lært denne uka. – Lærte om noen begreper i modul 7 i forelesningen, som hvordan man skal designe bedre klasser.
- Problemer? – Ingen store problemer, fikk hjelp av hjelpelærerne når jeg trengte det når jeg skrev koden til modul 6.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Skal starte på modul 7 med å gå gjennom neste kapittel i boka, vil prøve å levere neste modul litt før fristen denne gangen.
Statusrapport Uke 14 (IS – 110 Oppstart)
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Er ferdig med kapittel 5 i boka og holder på med modul 6. Har arbeidet ca. 5 timer denne uka
- Hva har jeg lært denne uka. – Jeg har lært å bruke standardbiblioteket og hvordan man dokumenterer sine egne klasser og hvordan man bruker klassene fra biblioteket. Jeg har også lært hvorfor man bruker public og private, og static final.
- Problemer? – Litt vanskelig på starten siden det har gått en stund siden sist gang jeg kodet.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Vil jobbe med modul 6 og bli ferdig med den i løpet av uken.
Statusrapport Uke 13 (Ferdig med IS – 109)
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Er ferdig med modul 5 så semesteret er over og det er ikke noe mer å gjøre så holder ikke på med noe nå. Har jobbet til sammen 5 timer denne uka.
- Hva har jeg lært denne uka. – Lærte om design patterns.
- Problemer? – Ingen problemer.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Siste modul ble gjort så det er ikke noe mer nå. Venter bare på å starte med de nye modulene og IS – 110.
Statusrapport Uke 12
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Holder fortsatt på med kapittel 13, har jobbet til sammen 4 timer. Modulen skal ikke være så brukte litt mindre tid denne uka.
- Hva har jeg lært denne uka. – CRC cards og verb/noun method.
- Problemer? – Ingen problemer.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Ble ikke ferdig med kapitlet denne uka, men jeg skal bli ferdig med kapittel 13 på tirsdag, så har jeg litt tid til modul 5 de neste dagene.
Statusrapport Uke 11
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Ble ferdig med modul 4 og jobbet ca. 7 timer denne uka. Ble litt lengre på grunn av at modul 4 var litt vanskeligere enn de andre.
- Hva har jeg lært denne uka. – Må bruke .equals når man sjekker en String istedenfor ==.
- Problemer? – Ingen problemer.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Få en god start på kapittel 13 for modul 5 på tirsdag slik at jeg blir ferdig denne uka med kapitlet. Fristen for modul 5 er neste uke, så det er greit å ha 1 uke forberedelsestid.
Statusrapport Uke 10
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Jeg er nesten ferdig med kapittel 4 og har brukt til sammen 5 timer denne uka.
- Hva har jeg lært denne uka. – Jeg har lært om null og array lister med bestemt antall objekter inni.
- Problemer? – Tungt stoff, men jeg klarer det hvis jeg prøver.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Skal bli ferdig med kapittel 4 og gjøre klar modul 4 til fredag.
Statusrapport Uke 9
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Holder fortsatt på med kapittel 4, har jobbet til sammen 5 timer.
- Hva har jeg lært denne uka. – Jeg har ikke lært noe nytt denne uka.
- Problemer? – Begynner å bli litt vanskelig med for og while løkker, men klarer og fullføre oppgavene.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Ble ikke ferdig med kapittel 4, men det skal ikke være noe problem siden fristen for modul 4 ble utsatt.
Statusrapport Uke 8
- Hvor er jeg? Ex: holder på med modul xx, og i denne arbeider med zz, antall timer brukt denne uka. – Jeg har startet på kapittel 4 i boka og jobber meg gjennom oppgavene. Har jobbet til sammen 5 timer denne uka.
- Hva har jeg lært denne uka. – Jeg har lært hvordan jeg oppretter en ArrayList og hvordan disse oppfører seg. Jeg har også lært litt om for og while setninger, selv om de ikke er helt nye for meg trengte jeg en repetisjon av dem for å huske hvordan man lagde dem.
- Problemer? – Ikke noen problemer akkurat nå, men det var dette temaet jeg sleit med sist gang jeg kodet med array lister, så jeg forventer at jeg kommer til å streve litt med dette.
- Plan: Presenter målsetting for neste uke, og hvordan du ligger an i forhold til planen din. – Jeg vil bli ferdig med kapittel 4 før uka er over slik at jeg har god tid til å jobbe med modul 4.