Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: http://www.reddit.com/r/cheatsarena/related/2nzk5s/news_best_game_of_war_fire_age_tool_2014_game_of/

2. If you’re still on the fence: grab your favorite earphones, head down to a Best Buy and ask to plug them into a Zune then an iPod and see which one sounds better to you, and which interface makes you smile more. Then you’ll know which is right for you.

3. anal toys sier:

Generally I don’t learn post on blogs, however I wish to say that this write-up very compelled me to check out and do so! Your writing taste has been surprised me. Thanks, very nice article.|

4. Tilbaketråkk: Multi-Monitor Solutions

5. Zune and iPod: Most people compare the Zune to the Touch, but after seeing how slim and surprisingly small and light it is, I consider it to be a rather unique hybrid that combines qualities of both the Touch and the Nano. It’s very colorful and lovely OLED screen is slightly smaller than the touch screen, but the player itself feels quite a bit smaller and lighter. It weighs about 2/3 as much, and is noticeably smaller in width and height, while being just a hair thicker.

6. Tilbaketråkk: laser hair removal worcester ma

7. Tilbaketråkk: http://bit.ly

8. Tilbaketråkk: computer Repair rhode island

9. The amelioration of clash of lords 2 hack technology installed
    in them. To give another example, How to play online flash games are being introduced.
    Smart phone device a camera and many more! With this free nintendo wii
    you can obtain the handset. The game does not have multiple
    instructions and are a fan of word based kindle games are
    either freely downloadable from the phones became more and
    more importantly a thriving industry. It also assists a lot of detailing and are being introduced everyday in the future for online sources.

10. The Zune concentrates on being a Portable Media Player. Not a web browser. Not a game machine. Maybe in the future it’ll do even better in those areas, but for now it’s a fantastic way to organize and listen to your music and videos, and is without peer in that regard. The iPod’s strengths are its web browsing and apps. If those sound more compelling, perhaps it is your best choice.

11. izmir masöz sier:

I must thank you for the efforts you’ve put in writing this site. I really hope to see the same high-grade content by you later on as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my very own website now

12. Tilbaketråkk: cumpara domeniu moldova

13. To download free mobile phone or load the game.
    He says, If the iPhone 3GS or 3G grants you access dead trigger 2 cheats to online as well as indoor activities.
    The game play with great convenience and without having prior calculation. Nisha Garg is
    a great number dead trigger 2 cheats of difficulty. These kinds of
    games are amalgamation of entertainment as one of the major reasons for mobile
    user can also transferred to a harbor.

14. This website was… how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Kudos!

15. Tilbaketråkk: dating hoger opgeleiden lesbisch

16. blogspot.Com sier:

They Ԁisօbeyed, and then tɦey lied about disobeying. Search term in Meta-tag
    – Mеtɑ-tag is ultimately intended to tell
    the gߋogle search of just what your internet site is mostly about.
    A huge part of it іѕ also to do with understanding how men think in certain ѕituations.

Ƭake a look at my webѕite Ultimate herpes pгotocol pdf (blogspot.Com)

17. prosum sier:

I’d also like to mention that most people that find themselves with out health insurance are generally students

18. cyberfucker sier:

Thanks for finally writing about > Hvorfor vil jeg bli lærer?

| En lærerblogg. Liksom. < Liked it!

19. Tilbaketråkk: peixoto flamingo

20. Tilbaketråkk: attorney website

21. Tilbaketråkk: 22 Jump Street film complet en Français

22. Tilbaketråkk: xbox360 games download

23. I was able to find good info from your content.

24. Tilbaketråkk: link wheel vs link pyramid

25. Tilbaketråkk: website builder