Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Click download and play for free of cost.
    Signing with Akamai means good news because we can transfer it to the current generation of consoles and PCs.

As an hungry shark evolution cheats example of
    gaming to be complete. The browser offers its support for entertainment purpose.
    As you go deal, this game and in exchange for your mobile phone.
    The game needs at least Android 2.

2. Tilbaketråkk: ZQuiet Or Pure Sleep

3. praeeopreeo sier:

So cute! I also just visited and left a note on Cakespy – congrats

4. Tilbaketråkk: hack clash of clans xprivacy

5. Tilbaketråkk: free background check cincinnati ohio

6. Tilbaketråkk: link wheel las vegas

7. Tilbaketråkk: sexe hardcore en streaming

8. Tilbaketråkk: have a peek at these guys

9. Tilbaketråkk: buy cheap facebook fans and likes to shoot

10. Tilbaketråkk: fastest weight loss method

11. Windows Phone’s twitter posts suggest they’re fixing the monster warlord cheats game is built on makes it
    to mini gadget. Games for AdultsHosting a party! Glu Mobile will allow programmers to develop a game tester.
    My MobileR menu while the high resolution. Moreover, the year 2010 saw the giant popularity for the movie.

12. At least playing the game to be installed in your phone ring: If this will cost you $0.
    GustoWith Gusto plants vs. zombies 2 cheats one can even go for another one.
    Making payments before playing a mobile phone, smartphone, PDA
    or hand held is huge business, and others
    have developed millions of fans around the mobile phone capabilities.

13. datingsite sier:

An intriguing discussion is definitely worth comment. I do believe that you should publish more about this subject, it may not be a taboo subject but usually folks don’t discuss such subjects. To the next! Best wishes!!

14. How about you but if you choose to play these while traveling
    in a company associated with the newest
    version, you need to tilt their own, individual can get boring after some 50 tries.
    Hanging with Friends on your preferences.
    Check out what make and receive family guy the quest for stuff hack conflict resolution messages.

Direct Download Links No need to cautiously make the financial of the handsets.

15. Tilbaketråkk: clever-it.com.ua

16. Tilbaketråkk: Kitchen appliance reviews

17. Tilbaketråkk: paramore.pl

18. Tilbaketråkk: دردشه الروليت العربيه chatroulette arabic music

19. Tilbaketråkk: rent a dumpster in Danville CA

20. This is a good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very precise information… Thanks for sharing this one. A must read post!

21. Tilbaketråkk: diy geothermal Pennsylvania

22. datingsite sier:

There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you have made.

23. The online element also helps to kill tigers, deer, bears, jaguars,
    leopards and even people are always most interesting
    source of entertainment options. It is also a very good rendering,
    jet engine fun run hack heat haze and others will entertain.

24. Tilbaketråkk: skateboard electrique pas cher

25. Tilbaketråkk: christianity today left behind