Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. It’s going to be ending of mine day, however before end I am reading this impressive paragraph to improve my experience.|

2. Text injustice gods among us cheats SymbolsWhat with the hardware.

Stealth, surprise, strategy and role playing game on Android devices that are targeted towards professionals
    and business uses. The graphics are exceptional, details are incorrect for their players.
    In addition to your notebook, tablet and let your mind active and engaged.

With such mobile phone one select such phone which is located
    on special software such as, Puzzles, Actions, Multiplayer and Advertising or
    Promotional Games.

3. Tilbaketråkk: used flea powder

4. My brother suggested I may like this website. He used to be totally right.
    This post truly made my day. You can not consider just how so much time I had
    spent for this information! Thanks!

5. Tilbaketråkk: Play Doh

6. Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is great, as well as the content!

7. Tilbaketråkk: cheap jordans free shipping

8. Tilbaketråkk: website

9. Tilbaketråkk: กางเกงยีนส์

10. Tilbaketråkk: poufiasses

11. angelus sier:

This article is quite assuredly written for those of us that like to really think. The particular points you make appear intelligent and well-defined. Your perception of this topic is much like mine. Thank you.

12. Tilbaketråkk: Nike Air Max 90

13. Hello, just wanted to say, I enjoyed this article. It was funny.
    Keep on posting!

Here is my web page; instrumentals for movies

14. Tilbaketråkk: look at this website

15. Tut and cheats for Dt 2 -. «. Let us forgo legalese weasel-wording, because this is, by the kindest interpretation, chicanery.

Also visit my website: dead trigger 2 game

16. Tilbaketråkk: gouine sexy

17. Too much the simpsons tapped out cheats Wii and Microsoft’s Xbox 360 Pro comes with the call, and not even need much
    investment. This game will remind you to browse and order tradition fire mods, their players to instantly select and target opponents for them to
    your Windows Phone Previously Detected?

18. Tilbaketråkk: traditional swimming pool

19. Tilbaketråkk: health benefits of green tea

20. Hello There. I found your blog using msn. This is a really well
    written article. I’ll make sure to bookmark it and return to read more of your useful info.
    Thanks for the post. I’ll certainly return.

Also visit my page; best tramadol online

21. Tilbaketråkk: chanel earring

22. Tilbaketråkk: 1000 deutsche facebook likes

23. Tilbaketråkk: Personalised Photo Albums

24. Simply desire to say your article is as surprising.

The clarity on your publish is simply cool and that i could assume you are knowledgeable on this subject.
    Well together with your permission allow me to grab your feed to stay up to date with drawing close post.
    Thank you one million and please keep up the gratifying work.

Feel free to surf to my blog: best tramadol 2014

25. Poker sier:

I couldn’t resist commenting. Perfectly written!