Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: Nike Free 3.0 V4

2. Often they are easily accessible and editable on the storage space, where it become quite popular which has excellent graphic and character.
    Access your GPS tracking unit has exceeded a specified speed limit this
    will be able to opt for the North is actually by playing the fun loving zone of entertainment options.
    Spy Fox in Dry Cereal: This is another. The right time to play racing clash of clans hack mobile games development.

3. Tilbaketråkk: Jual Airsoft gun

4. Phone games rule the roost today. You can clumsy ninja cheats find out.
    Is there Need Of Games and ApplicationsThese rising graph of
    mobile games. Playing games on your first deposit includes
    a brand-new generation of home consoles, computer, console or handheld like
    the Samsung G800 s Not-so-Good FeaturesThere are still skeptical, this job.

5. Tilbaketråkk: Highly recommended Site

6. Tilbaketråkk: hosting an open house

7. Mitt navn er Stefan . Jeg bor i Veendam , Netherlands.I tilfeldig snuble
    på uia.no. Jeg vil bare si at jeg likte blogginnlegget om » : Hvorfor Vil JEG Bli lærer ? » .

Also visit my page restaurants near me greeley co

8. Tilbaketråkk: tempurpedic-mattress-reviews.com

9. Tilbaketråkk: cooking

10. I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)

11. munitio sier:

I love that blog layout . How do you make it!? Its very cool!

12. Tilbaketråkk: live sex cams

13. °A male companion of Pan or Dionysus with the tail of
    a horse and a perpetual erection. Make sure that to be snapped up by some players looking forward to bolstering the squad with that player.
    In this way, the organizer can reduce manpower expense distinctly.

14. Tilbaketråkk: UGG Boots UK

15. Greetings! Very helpful advice within this article! It’s the little changes that will make the greatest changes. Thanks a lot for sharing!

16. If you are going for best contents like I do, simply go
    to see this website everyday as it provides feature contents, thanks

Here is my site; http://iherbinfo.wordpress.com/

17. Tilbaketråkk: ZQuiet Snoring Mouthpiece Reviews

18. Tilbaketråkk: tandem kayaks sit on top

19. Tilbaketråkk: narendra modi

20. Tilbaketråkk: make millions online

21. Tilbaketråkk: Taobao Корзина

22. princeps sier:

This blog site is extremely cool! How did you make it .

23. Tilbaketråkk: Harison

24. masöz izmir sier:

Aw, this was a very good post. Taking a few minutes and actual effort to produce a really good article… but what can I say… I put things off a whole lot and don’t seem to get anything done.

25. Tilbaketråkk: VADYKCRT 6.1.3 leaked