Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: binäre optionen

2. Tilbaketråkk: spuntiniamo

3. Tilbaketråkk: visit this link

4. Tilbaketråkk: clash of clans triche

5. Tilbaketråkk: orange county dui attorneys

6. Tilbaketråkk: How to succeed in abundance

7. Tilbaketråkk: Social anxiety disorder test

8. Tilbaketråkk: what is it worth

9. I would also like lotopyeer to express that most individuals that find themselves with out health insurance can be students, self-employed and people who are unemployed. More than half from the uninsured are really under the age of 35. They do not think they are wanting health insurance simply because they’re young as well as healthy. Their income is typically spent on housing, food, in addition to entertainment. Lots of people that do represent the working class either full or as a hobby are not supplied insurance by means of their work so they go without as a result of rising price of health insurance in the country. Thanks for the tips you write about through your blog.

10. Tilbaketråkk: wildstar blog wildstar guide blog wildstar videos

11. Tilbaketråkk: free apple iphone games

12. Tilbaketråkk: learn the facts here now

13. Tilbaketråkk: pute

14. Tilbaketråkk: Golf Jacksonville

15. I really love your website.. Great colors & theme. Did you build this amazing site yourself? Please reply back as I’m looking to create my very own blog and would like to know where you got this from or what the theme is named. Kudos!

16. Tilbaketråkk: ugg outlet

17. Tilbaketråkk: 3 Week diet