Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. motors sier:

I wish to express my respect for your kindness giving support to men and women who really want help on this one issue. Your real commitment to passing the solution all around was surprisingly beneficial and have continuously allowed many people like me to reach their ambitions. Your amazing insightful guide means a lot a person like me and somewhat more to my office workers. Regards; from everyone of us.

2. Someone necessarily lend a hand to make seriously articles I’d state. That is the first time I frequented your web page and so far? I surprised with the research you made to make this particular submit incredible. Wonderful process!

3. Tilbaketråkk: Http://karangasemmart.com/members/Sanfordsoriano/Activity/81329

4. My Partner And I just want to tell you that I am novice to blog posting and really enjoyed your webpage. More than likely I am inclined to store your post post . You definitely have fabulous article text. Delight In it for telling with us your website write-up.

5. It really is nearly unattainable to see well-qualified individuals on this matter, still you look like you comprehend those things you’re talking about! Bless You

6. that’s good, thanks for sharing,.. I think this is great blog

7. Tilbaketråkk: Http://Sc.Jumenging.Com/

8. Tilbaketråkk: Fleetwood mac tour 2014

9. Tilbaketråkk: מנעולן בתל אביב

10. You’ve made some really good points there. I checked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this site.

11. Tilbaketråkk: top pure garcinia cambogia cleanse free trial

12. that’s good, thanks for sharing,.. I think this is great blog

13. Tilbaketråkk: www.StarsWithoutMakeup.Org

14. Tilbaketråkk: point de vente moncler

15. Jan Mcsweeny sier:

I have been absent for some time, but now I remember why I used to love this web site. Thanks , I’ll try and check back more frequently. How frequently you update your website?

16. Tia Steckman sier:

It is actually practically extremely difficult to see well-aware parties on this content, however you seem like you know what you’re preaching about! Thank You

17. Isaac Lucus sier:

Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly return.

18. Tilbaketråkk: Granite Countertops Indianapolis

19. that’s good, thanks for sharing,.. I think this is great blog

20. Tilbaketråkk: clash of clans builder town hall 4

21. Tilbaketråkk: wyomingfilmmakerscollective.com

22. Elodia Yeley sier:

great points altogether, you simply won a emblem new reader. What would you suggest about your post that you made a few days in the past? Any certain?

23. Lashon Zuber sier:

It is actually mostly not possible to come across well-advised parties on this matter, however , you look like you fully grasp whatever you’re raving about! Cheers

24. Tilbaketråkk: dent removal training

25. Tilbaketråkk: Quickup.in