Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Hi, I log on to your new stuff on a regular basis. Your story-telling style is awesome, keep up the good work!

2. Tilbaketråkk: nike air max 2008

3. Tilbaketråkk: voyage au bout de la Nuit direct 8

4. that’s (good/great/wonderful), thanks for your (share/info),.. I think this is (great/amazing) blog

5. Tilbaketråkk: Film Streaming

6. Tilbaketråkk: Voyage Au Bout De La Nuit En Petite Lingeries

7. Tilbaketråkk: voyage madagascar alex the lion

8. Tilbaketråkk: mouse click the up coming document

9. Tilbaketråkk: Granite

10. Tilbaketråkk: alan stephen

11. Tilbaketråkk: voyage madagascar animals names

12. Tilbaketråkk: fabrice Luchini voyage au bout de la nuit

13. Tilbaketråkk: Voyage madagascar alex Lion

14. that’s good, thanks for sharing,.. I think this is great blog

15. I have learn a few good stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I wonder how a lot attempt you place to make this sort of excellent informative site.

16. certainly like your web-site but you have to take a look at the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to inform the reality nevertheless I¡¦ll certainly come again again.

17. Hi, i think that i saw you visited my web site thus i came to “return the favor”.I’m trying to find things to improve my site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

18. parents sier:

I enjoy you because of all of your hard work on this blog. Kim really likes working on investigation and it’s easy to understand why. My partner and i notice all about the dynamic means you provide insightful solutions via your website and as well as encourage contribution from other individuals on the matter while my girl is now starting to learn so much. Have fun with the rest of the year. You’re performing a fabulous job.

19. employment sier:

I think this is among the most vital info for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on some general things, The website style is great, the articles is really great : D. Good job, cheers

20. gizmos sier:

This is very interesting, You are a very skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I’ve shared your web site in my social networks!

21. Wonderful work! This is the type of information that should be shared around the net. Disgrace on Google for now not positioning this submit higher! Come on over and seek advice from my website . Thanks =)

22. I do believe all of the ideas you’ve presented to your post. They are very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are very short for newbies. May you please prolong them a bit from next time? Thanks for the post.

23. I delight in, lead to I found exactly what I used to be taking a look for. You’ve ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye

24. I savor, cause I found exactly what I was looking for. You’ve ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye

25. I do trust all of the concepts you have introduced in your post. They’re very convincing and will certainly work. Still, the posts are very short for beginners. May you please prolong them a little from next time? Thanks for the post.