Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: buy a vaporizer

2. cernuus sier:

Great article it is definitely. My teacher has been seeking for this update.

3. Tony Decuir sier:

Hi there, I log on to your blog daily. Your story-telling style is awesome, keep doing what you’re doing!

4. Tilbaketråkk: sex on facebook

5. whoah this blog is fantastic i love reading your posts. Keep up the good work! You know, many people are looking around for this info, you can help them greatly.

6. Tilbaketråkk: Agen Bola SBOBET dan IBCBET

7. Tilbaketråkk: scatole tiffany

8. It truly is mostly close to impossible to encounter well-aware readers on this theme, still, you come across as like you know the things that you’re preaching about! Thanks A Lot

9. Muay Thai sier:

This is one awesome article. Will read on…

10. Tilbaketråkk: brave trials gift code generator

11. Every weekend i used to pay a visit this website, as i want enjoyment, for the reason that this this web page conations truly good funny stuff too.|

12. Hi there, I log on to your new stuff daily. Your writing style is witty, keep doing what you’re doing!

13. I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)

14. Tilbaketråkk: Best wedding photographer

15. Tilbaketråkk: Making money on Facebook

16. Eliran oved sier:

Having read this I thought it was extremely informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

17. Tilbaketråkk: review hostpapa

18. It is actually mostly impossible to see well-updated viewers on this content, in addition you come across as like you fully grasp the things that you’re talking about! Thanks

19. What i do not realize is in fact how you’re not actually a lot more smartly-favored than you may be now. You are very intelligent. You already know therefore significantly when it comes to this subject, produced me for my part believe it from so many varied angles. Its like women and men don’t seem to be interested until it’s one thing to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs outstanding. At all times deal with it up!

20. Good day! I just would like to give you a huge thumbs up for the great info you have got right here on this post. I’ll be returning to your website for more soon.|

21. We merely have to reveal to you the fact that I am certain inexperienced to posting and clearly loved your work. Very possible I am prone to store your webpage post . You literally have memorable article material. Admire it for expressing with us your site post.

22. Ja Stlouis sier:

Hi there, I read your blogs like every week. Your writing style is awesome, keep it up!

23. Tilbaketråkk: fastlocksmith79.sosblogs.com

24. Hi there, I read your blogs on a regular basis. Your humoristic style is awesome, keep doing what you’re doing!

25. Loan Venus sier:

When I initially commented I clicked the «Notify me when new comments are added» checkbox and now each time a comment is added I get four e-mails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Appreciate it!