Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. I’m extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway keep up the nice quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one nowadays..

2. I just could not leave your website before suggesting that I really enjoyed the standard info an individual provide on your guests? Is going to be again ceaselessly in order to check up on new posts

3. Legal Forms sier:

Hey, you used to write magnificent, but the last several posts have been kinda boring¡K I miss your super writings. Past few posts are just a little bit out of track! come on!

4. naturally like your web-site however you need to check the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the truth then again I will surely come back again.

5. You can certainly see your enthusiasm within the paintings you write. The world hopes for even more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. All the time go after your heart.

6. Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your site is wonderful, let alone the content!

7. I have not checked in here for a while because I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I¡¦ll add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

8. Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently quickly.

9. you are really a excellent webmaster. The site loading speed is incredible. It seems that you’re doing any unique trick. In addition, The contents are masterwork. you have done a great activity in this subject!

10. I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

11. You completed a few nice points there. I did a search on the subject matter and found the majority of persons will consent with your blog.

12. I¡¦ll immediately seize your rss as I can not find your email subscription link or newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me recognise so that I may just subscribe. Thanks.

13. Tilbaketråkk: buy vigrx plus

14. Tilbaketråkk: water damage scottsdale

15. Tilbaketråkk: controversial music producers

16. Tilbaketråkk: agence de creation de sites internet à tanger

17. Tilbaketråkk: creation et referencement seo de sites internet à tanger au maroc

18. Tilbaketråkk: creation et referencement de sites internet à tanger pas cher

19. Tilbaketråkk: réalisation de sites à tanger au maroc et référencement pas cher

20. Tilbaketråkk: agence web installée à tanger au maroc de création de sites et référencement

21. Tilbaketråkk: création site web tanger au maroc et referencement

22. Tilbaketråkk: creation de site web à tange au marocr

23. Tilbaketråkk: creation site web tanger maroc

24. Hi there, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam remarks? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it’s driving me crazy so any support is very much appreciated.

25. Monroe Tasch sier:

It truly is near close to impossible to see well-qualified individuals on this matter, fortunately you seem like you comprehend which you’re writing on! Appreciate It