Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Wow, fantastic weblog format! How long have you ever been blogging for? you made blogging glance easy. The whole glance of your site is excellent, as neatly as the content!

2. Hi, i think that i saw you visited my site so i came to “return the favor”.I am trying to find things to improve my website!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

3. Tilbaketråkk: référencement avec backlinks edu gov pas cher

4. Tilbaketråkk: referencement naturel seo pas cher

5. Tilbaketråkk: webdesigneur freelance

6. Tilbaketråkk: confier nous la realisation de votre projet virtuel des maintenant

7. Tilbaketråkk: En augmentant votre trafic avec des internautes ciblés, vous constaterez surement que vos ventes s’envolent pour atteindre les meilleurs sommets, et vous obtiendrez une stratégie d'optimisation de moteurs de recherche personnalisée conçue spécialem

8. Normally I do not learn post on blogs, but I would like to say that this write-up very compelled me to try and do so! Your writing taste has been surprised me. Thanks, very nice post.

9. Wonderful web site. Lots of helpful information here. I¡¦m sending it to several buddies ans also sharing in delicious. And certainly, thank you to your effort!

10. F*ckin’ amazing things here. I am very satisfied to look your post. Thank you a lot and i am looking ahead to contact you. Will you please drop me a mail?

11. I together with my guys were examining the good key points on your web blog and so all of a sudden developed a horrible suspicion I never thanked the web site owner for them. The women ended up as a result excited to learn all of them and have really been loving these things. Appreciate your genuinely very accommodating as well as for picking out this kind of cool guides most people are really needing to learn about. Our own honest regret for not saying thanks to sooner.

12. Tilbaketråkk: Orange County burglar alarms

13. hi!,I really like your writing very a lot! share we be in contact more about your post on AOL? I need an expert on this area to unravel my problem. May be that is you! Having a look ahead to look you.

14. Auto Engine sier:

I truly wanted to post a small remark in order to appreciate you for the remarkable concepts you are sharing at this site. My time intensive internet look up has at the end of the day been recognized with good quality ideas to go over with my guests. I ‘d declare that most of us visitors are truly endowed to live in a remarkable place with so many lovely professionals with very helpful concepts. I feel truly blessed to have discovered your web site and look forward to many more enjoyable moments reading here. Thanks once more for all the details.

15. metallica sier:

Great blog here! Also your website loads up very fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my site loaded up as fast as yours lol

16. I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this site. I’m hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming also. Actually your creative writing abilities has encouraged me to get my own site now. Really the blogging is spreading its wings rapidly. Your write up is a good example of it.

17. green day sier:

Definitely, what a great website and informative posts, I will bookmark your blog.Best Regards!

18. Muslim Women sier:

Hey there, You have done an incredible job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends. I’m sure they will be benefited from this site.

19. Healthy Skin sier:

Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a bit, but other than that, this is great blog. A great read. I’ll definitely be back.

20. Tilbaketråkk: création site internet maroc

21. Pretty section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently rapidly.

22. I think other site proprietors should take this website as an model, very clean and wonderful user genial style and design, as well as the content. You are an expert in this topic!

23. Tilbaketråkk: France privacy laws

24. Tilbaketråkk: developeur sites internet maroc