Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: business financial management

2. Tilbaketråkk: affordable pills

3. Tilbaketråkk: shopping cart elite reviews

4. Tilbaketråkk: radio advertising agencies

5. Tilbaketråkk: real estate

6. Tilbaketråkk: flavored coffee beans

7. Tilbaketråkk: relaxing

8. Tilbaketråkk: carlos jose rios grajales

9. It mixes into the blood and reaches each nook nook and middle within the body. Similarly it’s clinically confirmed that PhenQ accelerates the fat metabolism in human body. It also helps the thermo -genesis process in which the body starts to burn the extreme fat within the speediest manner. With good calorie burnt out and elevated metabolic activity, PhenQ is certainly one of the most unimaginable weight reduction recipe.

10. Tilbaketråkk: Klssporlarl

11. Tilbaketråkk: background music

12. Tilbaketråkk: weight fitness

13. Tilbaketråkk: Pizza recipes

14. Tilbaketråkk: fat diminisher system

15. Tilbaketråkk: grand traveler

16. Tilbaketråkk: free anime

17. My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the costs. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a variety of websites for about a year and am concerned about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any help would be really appreciated!

18. Tilbaketråkk: mandolin picks

19. Tilbaketråkk: research marketing salary

20. Tilbaketråkk: travel crib

21. Tilbaketråkk: coffee flavors

22. Tilbaketråkk: astaxanthin

23. Tilbaketråkk: commercial cleaning supplies

24. Tilbaketråkk: pest control

Det er stengt for kommentarer.