Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: pussy toys

2. Tilbaketråkk: facebook marketing for dummies

3. Tilbaketråkk: digital agency dubai

4. Tilbaketråkk: cheap iphone for sale

5. Calcium carbonate and nopal are often incorporated into weight loss plan blends as a result of their presence appears to prevent the physique from changing excess calories into contemporary shops of fats.

6. Tilbaketråkk: Pet Travel

7. Tilbaketråkk: ติดตั้งแก๊สยี่ห้อไหนดี

8. Tilbaketråkk: shawnee mission kia

9. Tilbaketråkk: Jazz muzik

10. Tilbaketråkk: SporTesisi

11. Tilbaketråkk: AhsapBoyama

12. Tilbaketråkk: lab sales

13. Tilbaketråkk: Teras bar

14. Tilbaketråkk: mischa.com

15. Tilbaketråkk: service-uri auto iasi

16. Tilbaketråkk: Window tint cedar park

17. Tilbaketråkk: babalah ราคา

18. Tilbaketråkk: Bill of sale

19. I did so attempt support 100 magnesium, masteron 100 magnesium, tren expert 100 mg. EOD Tri Fit. No check….no cycle. Masteron Enanthate is definitely the steroid hormone specifically nonchalant operating, it is serves for longer era. Basically, Masteron Enanthate comes with an ester, Enanthate coupled to the drostanolone, and Enanthate is mainly responsible for more laggard, but more launch of hormones. Masteron Enanthate belongs to the most favorite injectable anabolic steroids of muscle builders and sportsmen. Cost masteron in any case 525mg/week. gather, he’d straight away Masteron 100 (Drostanolon Propionate) 20ml Roos Lion end up being scared that Clomid limited dr. hit (please be aware that one particular that I have ever tried has promoted this.) Masteron 100 (Drostanolon Propionate) 20ml Roos Lion devoid of been in order deceived, but then again, although not surmise this from The challenge a lot wont witness this cause from masteron looks possibly since the majority individuals don’t use that it with a significant experiment underside and employ it during a recomp/bulk….most be sure it’s on hand when under 7 per cent additionally, on a calorie lack. Our beginning operating tren i walked 350-400mg in a week and viewed an improvement with extremely little sides of the paper.

20. Tilbaketråkk: get 100 followers on instagram free

21. Tilbaketråkk: แต่งภาพจีน