Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: beautiful babes

2. Tilbaketråkk: http://bigtitsdepot.tumblr.com/

3. Tilbaketråkk: big breasts

4. Tilbaketråkk: sekarep

5. I’ve been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

6. Simply wanna remark on few general things, The website pattern is perfect, the written content is very fantastic : D.

7. Heya! I really would like to convey a huge thumbs up for your excellent knowledge you have got here on this article. I will be returning to your site to get more shortly.

8. Tilbaketråkk: facebook account hacker no survey 2014

9. Hello there! I could have sworn I’ve visited this site before but after looking at a few of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly pleased I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

10. Tilbaketråkk: nsfw

11. Tilbaketråkk: beautiful

12. Tilbaketråkk: j loom bands

13. Tilbaketråkk: Télécharger Terraria Gratuitement

14. Tilbaketråkk: Nike Free Run 3 Womens Pink

15. Tilbaketråkk: profit fogalma

16. Tilbaketråkk: CHI Flat Iron Black Friday

17. Good way of telling, and good piece of writing to obtain data regarding
    my presentation topic, which i am going to present in school.

18. Tilbaketråkk: creme para rugas

19. Tilbaketråkk: watch series online

20. Erlinda sier:

Thanks for finally writing about > Hvorfor vil jeg bli lærer?
    | En lærerblogg. Liksom. < Loved it!

Here is my webpage – big stories in the news (Erlinda)

21. Tilbaketråkk: grosir baju anak murah

22. Tilbaketråkk: grosir baju anak bandung murah

23. Good blog you have got here.. It’s hard to find excellent writing like yours nowadays. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

24. I am not sure where you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for wonderful info I was looking for this information for my mission.

25. Tilbaketråkk: salvatoreizri.soup.io