Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: Wu transfer $100 for $2200

2. Tilbaketråkk: golf netting

3. Tilbaketråkk: new house music songs

4. Tilbaketråkk: izmir çiçek

5. Tilbaketråkk: Greyhounds Online Bookies

6. Tilbaketråkk: sports betting systems

7. Tilbaketråkk: city mall cinema

8. Tilbaketråkk: how to get backlinks

9. Tilbaketråkk: stained concrete floors austin tx

10. Tilbaketråkk: taj cinemas

11. Tilbaketråkk: pozyczki bez bik

12. Tilbaketråkk: ราคา กำจัด ปลวก

13. Tilbaketråkk: pozyczka bez bik

14. Tilbaketråkk: Steel Homes Metal Building Prices

15. Tilbaketråkk: ice cream on cock

16. Tilbaketråkk: vitamin good for mental health

17. Hi there, this weekend is good in support of me, because this occasion i am reading this enormous educational post here at my residence.

18. Tilbaketråkk: คุณสมบัติ ที่นอน ฟองน้ำ อัด

19. Tilbaketråkk: รับ สร้าง บ้าน ชั้น เดียว

20. Hi there I am so grateful I found your site, I really found you by mistake, while I was searching on Bing for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say many thanks for a remarkable post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it all at the moment but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the excellent jo.

21. Dell Jarman sier:

Every weekend i used to pay a quick visit this website, as i wish for enjoyment, since this this web site conations truly pleasant funny material too.

22. Tilbaketråkk: homepage

23. Tilbaketråkk: pozyczka bez bik

24. Tilbaketråkk: www.smartwave.com

25. Tilbaketråkk: Voiture d'occasion

Det er stengt for kommentarer.