Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. enail sier:

Aw, this was a very good post. Finding the time and actual effort to produce a very good article… but what can I say… I procrastinate a lot and don’t seem to get anything done.

2. The masqueraders could be seen from a distance in a blaze of colour and sparkle. The Venice Carnevale is relatively short, lasting only about two weeks. Sea port, International Airport, Integrated Sports Stadium.

3. Tilbaketråkk: appliance repair charleston

4. Truly when someone doesn’t be aware of then its up to other visitors that they will help, so here it happens.

5. When you have lowered the interest rates of your mortgage, your budget can be better managed and maybe even leave a little extra left over each month. You have people on board who aren’t pulling their weight. For one, you have to hire somebody to watch over your property while you are away.

6. Especially those things that provide very little risk but may fly in the face of Conventional Wisdom. Change your corporate culture to reflect the values and competencies that are vital to the future success and sustainability of your business. coal production from the captive blocks is required to commence within 36 months (42 months in case the area falls under forest land) of the date of allocation in opencast mine and in 48 months (54 months in case the area falls under forest land) from the date of allocation in underground mine.

7. Tilbaketråkk: Reversaderm Review

8. Tilbaketråkk: paintless dent removal training

9. Tilbaketråkk: پنل اس ام اس انبوه

10. Tilbaketråkk: What is Nueology Syn-Ake Wrinkle made of?

11. Tilbaketråkk: russischer dj für hochzeit

12. Tilbaketråkk: tulsa lawn care

13. Tilbaketråkk: russischer dj tamada

14. Tilbaketråkk: russischer dj tamada

15. Tilbaketråkk: russische djs

16. Tilbaketråkk: art studio

17. Spot on with this write-up, I really believe this site needs much more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the information!

18. enail sier:

After going over a few of the blog posts on your web page, I really like your way of blogging. I book marked it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future. Please visit my web site as well and tell me your opinion.

19. www sier:

Hello, This is a great article, and I can agree with what was written here. I will be back to check out new comments soon. Thanks

20. I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was wondering what all is required to get setup? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very internet smart so I’m not 100% certain. Any tips or advice would be greatly appreciated. Cheers

21. Tilbaketråkk: cream sari

22. Tilbaketråkk: Window Installation South Bend

23. Tilbaketråkk: Lodging lake fork

24. Hi i am kavin, its my first time to commenting anywhere, when i read this paragraph i thought i could also create comment due to this good paragraph.

25. Katalog WWW sier:

Howdy! You some kind of knowledgeable? Great message. Are you able to tell me learn how to subscribe your blog?