Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Perry Plott sier:

Imagination of cats of american selectionists followed the leading at that time English exhibition rules in this attitude, so that on the earliest american exhibitions, for example, all white cats were valued at one class, and it didn’t matter if their pedigree went back to Persia, Turkey or local cats from Man state (having occured in America with first sailors from Europe). For dog training tips, I invite you to visit the following website: Source: self employed design draftsman who would like to learn internet marketing, I like biking, inventing, surfing the web, TV, movies, reading, walking and more. Here are some tips to help you on how to care for senior cats:.

2. Kevin Amiet sier:

This paragraph will assist the internet people for creating new webpage or even a weblog from start to end.

3. There’s definately a lot to learn about this issue. I really like all the points you have made.

4. Lin McCleary sier:

Of a tab (1/4 mg) either every other day or every 3 nights is going to be a lot of for many rounds wherever libido is less than 750 mgs in 1 week – a whole lot more Arimidex will become necessary if from other aromatizing molecules like Dianabol – a smaller amount of if from non aromatizing molecules like Anavar or Primobolan. flower as a body-builder Arnold Schwarzenegger worn Primobolan to produce el empleo prolongado de Primobolan ® se har faktiskt asociado siguiendo un extenso número de efectos, tanto directa tal y como indirectamente en ström corazón. actual physical benefits plus Do note that there are some uncomfortable side effects like chronic function influences the the liver.

5. It is fantastic. Just hope we experienced this while in the uk. Also hope I could sew. Well done United states.

6. Tilbaketråkk: dog grooming

7. Tilbaketråkk: Laser hair removal nyc

8. Quinn Hayden sier:

I’m now not positive where you’re getting your info, but good topic. I must spend some time studying much more or understanding more. Thank you for fantastic info I used to be looking for this information for my mission.

9. I get my veterinarian to prescribe «Revolution» which has the newer drug selamectin. These Persian cat care tips are important to keep your Persian cat happy, healthy and safe from wound. Although its name makes you think otherwise, this skin disease isn’t caused by any type of worm.

10. Tilbaketråkk: HP deskjet 1050

11. Tilbaketråkk: Laser hair removal nyc

12. Tilbaketråkk: business lead generation

13. Tilbaketråkk: house-sitting-jobs.strikingly.com/

14. Tilbaketråkk: emploi poker

15. Tilbaketråkk: low-fat ice cream

16. Tilbaketråkk: curso de detetive particular profissional

17. Her next album Teenage Dream will be released in August 2010. The species has demonstrated a remarkable recovery when decimation of the cat populations led to what is referred to as a genetic bottleneck, explains the International Society for Endangered Cats. Domestication was shown to have taken place not in Egypt, but in the Near East, most likely in the Fertile Crescent at the same time as the development of agriculture.

18. Tilbaketråkk: sedinte foto copii

19. Tilbaketråkk: vicenza

20. Tilbaketråkk: email verification

21. Tilbaketråkk: Chester Weekend

22. Tilbaketråkk: kim kardashian bikini

23. Tilbaketråkk: paintless dent repair training

24. In addition, you might take the front paw and very gently dig into the litter. Pet Beds Direct products are manufactured in the United Kingdom and all products are manufactured to the highest industry standards. Domestication was shown to have taken place not in Egypt, but in the Near East, most likely in the Fertile Crescent at the same time as the development of agriculture.

25. Attention-grabbing article, I am going to take more time reading regarding this subject.