Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. I loved your article. Cool.

2. Tilbaketråkk: エミュー メンズ

3. Tilbaketråkk: セリーヌ カバ

4. Tilbaketråkk: one direction four album download

5. Tilbaketråkk: extrait hentai

6. Tilbaketråkk: bail bond internet advertisings

7. Tilbaketråkk: bloomingtonsouth.org

8. Tilbaketråkk: http://tinyurl.com/kyfkc8e

9. Nice read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he actually bought me lunch because I found it for him smile Thus let me rephrase that: Thank you for lunch!

10. Tilbaketråkk: GST Malaysia

11. Useful information. Fortunate me I discovered your web site accidentally, and I am stunned why this accident did not came about in advance! I bookmarked it.

12. Tilbaketråkk: http://3bbc.com

13. Race jersey sier:

Really informative blog article. Really Great.

14. Tilbaketråkk: Black Women

15. Tilbaketråkk: browse around these guys

16. Tilbaketråkk: weight loss easy meals

17. FIFA 15 Hack sier:

Our team of coders works tirelessly to beat any problems concerning our applications and will make every little thing in our power to
    provide you with the best hacks for FUT 15 that you’ll
    ever find on the web. Also FIFA 15. The various hours now we have spent in the last few days
    on the virtual pitch us even right this moment into the bone.

Here is my webpage; FIFA 15 Hack

18. Tilbaketråkk: femmes noires nues

19. Tilbaketråkk: invoice finance

20. I savor, result in I found just what I used to be having a look for. You’ve ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye

21. Tilbaketråkk: lazy weight loss cinnamon

22. Tilbaketråkk: opciÃ�³ trader

23. Thanks , I’ve recently been searching for info about this subject for ages and yours is the greatest I have discovered so far. But, what concerning the bottom line? Are you positive about the source?

24. Great blog here! Also your web site loads up fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol

25. Tilbaketråkk: www.greatstartmentor.org