Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you aided me.

2. Wow, great article.Thanks Again. Cool.

3. altus sier:

Awesome blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers? I’m hoping to start my own site soon but I’m a little lost on everything. Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m totally confused .. Any suggestions? Cheers!

4. Tilbaketråkk: the gravity manifestation work

5. Nelson sier:

Excellent goods from you, man. I have take into accout
    your stuff prior to and you’re just extremely wonderful.
    I actually like what you’ve obtained here, really like what you are
    saying and the way by which you assert it. You’re making it entertaining and you continue
    to care for to stay it sensible. I can’t wait to
    learn much more from you. That is really a great
    site.

6. Tilbaketråkk: sex,

7. seo sier:

Everything is very open with a really clear explanation of the challenges. It was really informative. Your site is extremely helpful. Thanks for sharing!

8. excellent points altogether, you just received a new reader. What could you recommend about your put up that you simply made some days ago? Any sure?

9. that’s good, thanks for sharing,.. I think this is great blog

10. Hi there! I could have sworn I’ve visited this site before but after looking at many of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I came across it and I’ll be book-marking it and checking back often!

11. Good blog you have here.. It’s hard to find high quality writing like yours these days. I seriously appreciate people like you! Take care!!

12. Hi! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay.

I’m undoubtedly enjoying your blog and look forward to
    new updates.

My webpage :: locksmith school chicago

13. Tilbaketråkk: homepage

14. Tilbaketråkk: spiritual retreats

15. Tilbaketråkk: edtech.com.my

16. Tilbaketråkk: Thief Lupin 2 hack android

17. It’s remarkable to go to see this website and reading the views of all mates on the topic of this post, while I am also keen of getting knowledge.|

18. You can definitely see your skills in the paintings you write. The sector hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.

19. A tгend of hiv cases among black women сan be attгibuted to
    black men on the down low. Search term in Meta-tag – Meta-tag is սltimately intended to tell the ǥoogle search of just what your internet site is mostly abοut.
    A huge ρart of it is also to do with undеrstɑnding how men think іn certain sitսatіons.

mƴ site :: 6 minutes To skinny pdf download

20. After I originally left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I get 4 emails with the same comment. Perhaps there is a way you can remove me from that service? Cheers!

21. Tilbaketråkk: divorce attorney carbondale il

22. Tilbaketråkk: bit.ly

23. Tilbaketråkk: simply click the following webpage

24. The very next time I read a blog, I hope that it does not fail me as much as this particular one. I mean, I know it was my choice to read, but I really thought you’d have something useful to say. All I hear is a bunch of crying about something that you could fix if you were not too busy searching for attention.

25. Tilbaketråkk: ip stresser