Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: visit the next internet site

2. Tilbaketråkk: Pure Asian Garcinia Review

3. Tilbaketråkk: game of war fire age cheats tool

4. Hi there, You’ve done an incredible job. I’ll certainly digg it and personally recommend to my friends. I am sure they’ll be benefited from this web site.

5. Tilbaketråkk: дцп у новорожденных симптомы

6. Tilbaketråkk: Jumbo Loans

7. Tilbaketråkk: club penguin membership codes

8. Nice blog here! Also your web site quite a bit up fast! What web host are you using? Can I am getting your associate hyperlink on your host? I desire my website loaded up as fast as yours lol

9. I’ve been absent for some time, but now I remember why I used to love this website. Thank you, I?¦ll try and check back more frequently. How frequently you update your website?

10. powerbank sier:

You ought to be a part of a contest for one of the best websites on the net. I’m going to recommend this site!

11. Tilbaketråkk: watch video

12. Tilbaketråkk: ingrandimento del pene

13. Tilbaketråkk: Cheap Nike Free 4.0

14. Tilbaketråkk: obat pembesar payudara

15. Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. It’s always interesting to read articles from other authors and use something from their sites.

16. Tilbaketråkk: Ira Riklis

17. Tilbaketråkk: Cheap Christian Louboutin

18. Tilbaketråkk: pool prices

19. I am constantly browsing online for tips that can help me. Thx!

20. Tilbaketråkk: weight loss laxative

21. Tilbaketråkk: http://forum.snowboard.kondi.pl/

22. Wonderful post! We will be linking to this particularly great article on our website. Keep up the good writing.

23. I am curious to find out what blog system you have
    been utilizing? I’m having sokme mionor security problems with my latest site and I’d like to find something more risk-free.

Do you have any solutions?

24. Tilbaketråkk: body building

25. Tilbaketråkk: Solid Waste Management 38151