Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Thank you for your blog article.Thanks Again. Really Cool.

2. Tilbaketråkk: binary app reviews

3. nude xxx sier:

There’s certainly a lot to know about this topic.
    I really like all the points you made.

4. read here sier:

I’m extremely pleased to find this page. I need to to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely loved every bit of it and i also have you book marked to look at new things on your web site.

5. Tilbaketråkk: Macau.Careers,澳门招聘,澳门,招聘,澳门招聘,澳门人力资源,职业,工作,工作,HR,你好,你好招聘,就业,旅游,853

6. Tilbaketråkk: reverse my tinnitus review

7. Tilbaketråkk: network marketing

8. Tilbaketråkk: nauka jazdy

9. This is one awesome article post.Really looking forward to read more. Really Great.

10. Download the Simpsons Tapped Out trick Tool beneath.

Open the hack gadget and click on Detect System catch.

Also visit my homepage Simpsons Tapped Out Hack

11. Tilbaketråkk: binaryapp 810

12. Tilbaketråkk: www.comosen.com

13. You sɦoսld also be positive and try not to convey any bitterness or depression,
    the same goes foг being too keen too. (Anytime I get ANYTHING even remotely ‘offbeat’, I contact tɦe tabloids) They list
    toll-free numbers, e-mails and websites for tipѕ and hot photos
    in every tabloid just on the chance that YOU will get
    that ‘million dollar’ shot. Covering only a few daƴs, this chapter gives the
    Rocket Boʏs one of the things that they had beеn looking for
    through the entire story.

Also visit my web-site – Turbulence Training Bodyweight Pdf

14. Tilbaketråkk: helmdahl.blogspot.fr

15. Tilbaketråkk: sneak a peek at this site

16. Tilbaketråkk: free psn code generator online no survey no download

17. Tilbaketråkk: gaia online hack 2014

18. Very good article post.Thanks Again. Want more.

19. Tilbaketråkk: free background check columbus ohio

20. masöz sier:

Aw, this was a really good post. Spending some time and actual effort to produce a really good article… but what can I say… I put things off a whole lot and don’t manage to get nearly anything done.

21. Tilbaketråkk: http://everythings.pl/user/139423-atlaspolskxe/

22. Tilbaketråkk: insanity max 30 info

23. I think this is a real great post. Great.

24. Cat House sier:

You are my aspiration , I have few web logs and infrequently run out from to brand.

25. dnb sier:

It’s nearly impossible to find educated people for this topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks