Hvorfor vil jeg bli lærer?

Hvem vil vel ikke ha verdens viktigste jobb? Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Personlig ser jeg det som et stort privilegium såvel som et enormt ansvar å få jobbe med noe av det mest spennende i verden. Nemlig mennesker. Og hva er vel mer spennende enn nettopp ungdom?

Det er mange “riktige” ord jeg kan bruke når jeg legger ut om nettopp dette. Ord som viser til pensum og ord som en rektor med respekt for seg selv og skolen han/hun jobber på sikkert hadde blitt glad for å høre. Jeg kan snakke om at jeg ønsker å være et stillas rundt den kommende generasjonen og hvordan et barnesinn kan sammenlignes med et rent lerret. Men jeg vil si litt om relasjoner.

Det er nemlig relasjonene som gjør at jeg vil bli lærer. Det handler om mer enn at jeg syns engelsk grammatikk og litteratur er facinerende og spennende. Jeg vil lære mine fremtidige elever MER enn bare fakta om 2. VK, hvilke politiske retninger vi har i Norge og hva hovedstaden i Litauen heter. Jeg vil bli kjent med de. Vite hva de tenker om ting. Høre på hva de føler. Jeg vil hjelpe dem til å ytre sine meninger, tenke selv og våge å stå for det.

Hvilke visjoner har jeg for mitt arbeid i skolen? Jeg har en visjon om å gjøre en forskjell. Jeg drømmer om å ha tid nok til hver elev, se dem utvikle seg og modnes til å bli reflekterte unge voksne. Mange vil nok le av meg og fnyse over mine “urealistiske” drømmer. Men jeg håper aldri jeg lar meg påvirke så mye at jeg mister gløden, håpet og troen på fremtidens voksne.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

20 199 svar til Hvorfor vil jeg bli lærer?

1. Tilbaketråkk: quick cash system

2. Tilbaketråkk: Macau.Careers

3. Tilbaketråkk: isi.edu

4. I cling on to listening to the news broadcast talk about getting free online grant applications so I have been looking around for the finest site to get one. Could you advise me please, where could i get some?

5. The new Zune browser is surprisingly good, but not as good as the iPod’s. It works well, but isn’t as fast as Safari, and has a clunkier interface. If you occasionally plan on using the web browser that’s not an issue, but if you’re planning to browse the web alot from your PMP then the iPod’s larger screen and better browser may be important.

6. Apple now has Rhapsody as an app, which is a great start, but it is currently hampered by the inability to store locally on your iPod, and has a dismal 64kbps bit rate. If this changes, then it will somewhat negate this advantage for the Zune, but the 10 songs per month will still be a big plus in Zune Pass’ favor.

7. Tilbaketråkk: my ZQuiet

8. Tilbaketråkk: XXX lesbienne

9. An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you need to write more on this topic, it might not be a taboo matter but usually people don’t talk about such topics. To the next! Best wishes!!

10. Hello there! This post couldn’t be written any better! Looking through this post reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I most certainly will forward this information to him. Pretty sure he’ll have a very good read. I appreciate you for sharing!

11. cms website sier:

You made some really good points there. I looked on the net to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this web site.|

12. Tilbaketråkk: transition

13. Tilbaketråkk: Nike Air Max Femme

14. Tilbaketråkk: lee esto

15. Tilbaketråkk: ugg boots on sale

16. I?¦ve been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site. Studying this information So i?¦m happy to show that I’ve a very just right uncanny feeling I found out just what I needed. I such a lot surely will make sure to do not forget this website and give it a glance on a constant basis.

17. Tilbaketråkk: buy Microsoft Office Visio Standard 2010 with SP1 32 bit & 64 bit

18. Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of
    your web site is wonderful, as well as the content!

19. Tilbaketråkk: hay day cheats

20. Tilbaketråkk: service wa

21. I absolutely love your website.. Pleasant colors & theme. Did you create this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own site and would love to find out where you got this from or what the theme is called. Thanks!|

22. Tilbaketråkk: http://www.portal-pisarski.pl/

23. Gia sier:

Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources
    back to your webpage? My blog is in the very same niche as yours and
    my visitors would certainly benefit from some of the
    information you provide here. Please let me know if this
    ok with you. Many thanks!

My web blog; search engine marketing (Gia)

24. aggredior sier:

some genuinely terrific work on behalf of the owner of this website

25. Tilbaketråkk: extraits transexuel