Tanker om viktige tema

God klasseledelse kan være litt av en utfordring. Det er påstått at lærernes autoritet har blitt sterkt svekket de siste årene og at konsekvensen av dette er økt uro i klassene og redusert læring (Postholm). Barns atferdsmøstre har endret seg de siste årene. De er vant til å bli hørt og sett, blitt gode til å forhandle når det kommer til regler, sanksjoner og belønninger. Som lærer kan det oppleves vanskeig å møte slike utfordringer på en konstruktiv måte. Jeg tror at ved å være obs på nettopp disse endringene i atferdsmønstre så kan en som lærer bruke det konstruktivt. En kan ansvarliggjøre elevene for oppførselen sin og hjelpe dem til å forstå konsekvenser av handlinger og regler. En god leder og lærer vil klare å utnytte elevenes engasjement bl.a. i form av at de selv kan være med på å utforme reglene og dermed også «eie» sanksjonene. Det er viktig å være tydelig på hvem som er leder, hvem som har kontroll, men likevel imøtekomme elevene på en varm måte. Være autoritativ.

Samarbeid i team er viktig. Før i tida var det vanlig at de fleste lærere kjørte et sololøp bak lukkede dører. Det er ikke lenger tilfellet. Heldigvis. Jeg tror det er viktig med en god forståelse for at lærersamarbeid og kollegialitet er veien å gå for å utvikle lærerarbeidet og iverksette endringer. Skolen har et kollektivt ansvar og fungerer i stor grad som en lærende organisasjon (Postholm). Kunnskapsløftet sier bl.a. at skolen skal «legge til rette for at lærerne kan lære av hverandre gjennom samarbeid om planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæringen». Amen.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

13 294 svar til Tanker om viktige tema

1. Tilbaketråkk: sheds

2. Tilbaketråkk: gotowe projekty domów

3. Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, However I am going through troubles with your RSS. I don’t know why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else getting similar RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

4. Tilbaketråkk: DUI Attorney Boulder

5. Tilbaketråkk: DUI Attorney Boulder

6. Tilbaketråkk: india realestate

7. Tilbaketråkk: Dumpster

8. Tilbaketråkk: refuse containers

9. Tilbaketråkk: Ann Arbor Dumpster rentals

10. Tilbaketråkk: garbage hauler

11. There’s definately a lot to learn about this issue. I like all the points you’ve made.

12. Tilbaketråkk: Easy access to sites, websites, web pages and more.

13. There are some interesting points in time in this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There is some validity but I will take hold opinion until I look into it further. Good article , thanks and we want more! Added to FeedBurner as well

14. I like this blog so much, saved to favorites. «I don’t care what is written about me so long as it isn’t true.» by Dorothy Parker.

15. Thanks so much for providing individuals with an exceptionally splendid possiblity to read from this site. It really is so ideal and also full of fun for me personally and my office colleagues to search the blog really 3 times in a week to read through the latest things you have. Of course, I am also usually happy concerning the spectacular information you give. Selected two tips on this page are particularly the most suitable we have all had.

16. You have brought up a very superb points , thanks for the post.

17. Hello, Neat post. There’s a problem along with your website in web explorer, could test this¡K IE still is the market chief and a large element of other people will pass over your magnificent writing due to this problem.

18. whoah this blog is great i like reading your articles. Keep up the great paintings! You recognize, lots of persons are looking round for this information, you can aid them greatly.

19. Awsome blog! I am loving it!! Will come back again. I am taking your feeds also

20. Thank you for every other informative web site. The place else could I get that type of information written in such an ideal manner? I have a venture that I’m simply now working on, and I’ve been on the look out for such information.

21. Hiya, I’m really glad I’ve found this information. Today bloggers publish only about gossips and web and this is really annoying. A good site with exciting content, that’s what I need. Thanks for keeping this website, I’ll be visiting it. Do you do newsletters? Can not find it.

22. Tilbaketråkk: donald duck

23. I’m still learning from you, while I’m making my way to the top as well. I certainly love reading everything that is posted on your blog.Keep the posts coming. I enjoyed it!

24. Tilbaketråkk: diet that works

25. Tilbaketråkk: weight loss hcg