Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Tilbaketråkk: psyholog

2. do you agree sier:

As I website possessor I believe the content material here is rattling wonderful , appreciate it for your efforts. You should keep it up forever! Best of luck.

3. Tilbaketråkk: 85501

4. hello there and thank you for your info – I’ve definitely picked up something new from right here. I did however expertise several technical issues using this website, since I experienced to reload the website a lot of times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I’m adding this RSS to my e-mail and can look out for much more of your respective exciting content. Make sure you update this again very soon..

5. Tilbaketråkk: Orlando electricians

6. Enjoying the weblog.. thanks a bunch yes, research is having to pay off. I enjoy you sharing your viewpoint.. Adoring the page.. pleased

7. Tilbaketråkk: this page

8. Tilbaketråkk: pest control Winter Park

9. Tilbaketråkk: Orlando electricians

10. Tilbaketråkk: sex chat

11. Tilbaketråkk: Winter Garden Auto Insurance Prices

12. Tilbaketråkk: pakistani drama ruswa episode 20 online

13. Tilbaketråkk: dental health month

14. Tam Morey sier:

I don’t know whether it’s just me or if everybody else experiencing problems with your website. It appears as though some of the text on your content are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to them too?This might be a problem with my web browser because I’ve had this happen before.ThanksHere is my homepage – Chaturbate Tokens Generator 2014

15. Tilbaketråkk: environ

16. Tilbaketråkk: Tas Gucci

17. Paul Denby sier:

Hello there, I discovered your site via Google while looking for a comparable topic, your site came up, it seems to be great.I have bookmarked it in my google bookmarks.Hello there, simply turned into aware of your blog through Google, and located that it’s truly informative. I am going to watch out for brussels.I’ll appreciate when you continue this in future. A lot of folks will likely be benefited from your writing. Cheers!Review my web site phone detective review

18. Tilbaketråkk: 5 Dollar Online Traffic School

19. Tilbaketråkk: omegla

20. DJ DROPS sier:

A big thank you for your blog post.Really looking forward to read more. Really Cool.

21. Tilbaketråkk: wokrestaurant zaandam

22. Tilbaketråkk: kursus online