Å framstå som profesjonell

 

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden. 

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

  1. Somebody essentially

  2. c.|percent} to {force|pressure|drive|power} the message {house|home}

  3. Hi there, I would like to subscribe for this website to take hottest updates, so where can i do it please help.|

  4. It is appropriate time to make some plans for the future and it’s time to be happy.

  5. I am really impressed with your writing skills

  6. I absolutely love your blog.. Excellent colors & theme. Did you make this web site yourself? Please reply back as I’m hoping to create my very own site and {would like

  7. Grady Hertz sier:

    Bold Earth provides sixth- and seventh-graders several two-week summer camps, and this can be combined to form four-, six- or eight-week experiences.My webpage Denver to Vail

  8. Tilbaketråkk: https://www.thumbtack.com/fl/naples/pet-sitting/pet-care-services

  9. Modern Sofa sier:

    Heya i am for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and help others like you aided me.

  10. Tilbaketråkk: http://www.whoppingsales.co.uk/

  11. Asking questions are actually pleasant thing if you are not understanding anything completely, however this paragraph gives fastidious understanding yet.Also visit my page: spy whatsapp apk

  12. I delight in, cause I found just what I used to be looking for. You’ve ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye

  13. There is definately a great deal to learn about

  14. Tilbaketråkk: horn porno video xxx zara mango stiol gurt mezonh top siti hd

  15. I will appreciate if you happen to continue this in future. Many people will likely be benefited from your writing. Cheers!|

  16. Well I definitely enjoyed studying it. This subject procured by you is very practical for good planning.

  17. Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this

  18. music notes sier:

    I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Anyway keep up the nice quality writing, it is rare to see a nice blog like this one these days..

  19. linkedin profile|linkedin profile, Facebook page or twitter feed|Facebook page, twitter feed, or linkedin profile}?

  20. worth enough for me. Personally,

  21. folks|whenever people} {come together|get together} and share {opinions|thoughts|views|ideas}.

  22. go ahead and give you a shout out from {New

  23. of|component to|portion of|component of|element of} {other

  24. c.|percent} to {force|pressure|drive|power} the message {house|home}

  25. lot} {approximately|about} this, {like you|such as you} wrote the {book|e-book|guide|ebook|e

Det er stengt for kommentarer.