Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Classic Car sier:

Greetings from {Idaho|Carolina|Ohio|Colorado|Florida|Los

2. WOW just what I was looking for. Came here by searching for %keyword%|

3. Travel Deals sier:

to} your {blog|weblog} {thru|through|via} Google, {and found|and located} that {it is|it’s} {really|truly} informative. {I’m|I am}

4. Greetings! I’ve been following your weblog for {a

5. detox diet sier:

here. Any way keep up wrinting.|

6. I have been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty

7. I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Excellent work!|

8. I’ve been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty

9. Hi there, its nice piece of writing about media print, we all be familiar with media is a enormous source of data.|

10. I have to express my admiration for your kind-heartedness supporting visitors who require guidance on this particular content. Your real dedication to passing the message all-around ended up being remarkably practical and have in every case empowered men and women like me to arrive at their objectives. Your new valuable facts denotes this much to me and a whole lot more to my office colleagues. Regards; from everyone of us.

11. Tilbaketråkk: Licensed Orlando electrician

12. It¡¦s really a nice and useful piece of info. I am glad that you simply shared this useful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

13. fiverr seo sier:

You need to take part in a contest for top-of-the-line blogs on the web. I will recommend this site!

14. together with your website in web explorer,

15. I have read so many articles or reviews about the blogger lovers except this post is truly a nice piece of writing, keep it up.|

16. log siding sier:

own blog in the near future but I’m having a difficult time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m

17. iPad Tablet sier:

Hello, i think that i saw you visited my {blog|weblog|website|web

18. a lot. I hope to give something back and help others like

19. You made some {decent|good|really

20. log siding sier:

for|I appreciate you for} sharing!|

21. and I’d like to find something more safe. Do you have any suggestions?|

22. which hosting company you’re working with? I’ve loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.

23. information I was looking for this info for my mission.

24. Apple Laptop sier:

Heya i’m for the first time here. I found this board and I