Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Thank you for sharing superb informations. Your website is so cool. I’m impressed by the details that you have on this blog. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and simply could not come across. What an ideal web-site.

2. I enjoy what you guys are up too. This type of clever work and coverage! Keep up the excellent works guys I’ve included you guys to blogroll.|

3. Good ¡V I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs as well as related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, website theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..

4. Hi, I check your blog like every week. Your humoristic style is awesome, keep doing what you’re doing!|

5. Website SEO sier:

I’m not sure if this is a format issue or something to do with web browser compatibility but I thought I’d post to let

6. I’ve been surfing on-line greater than 3 hours as of late, yet I never discovered any interesting article like yours. It is lovely price sufficient for me.

7. Tilbaketråkk: this website

8. angeles|California}! I’m {bored to tears|bored to death|bored} at work so I decided to {check out|browse} your {site|website|blog} on my iphone during lunch break. I {enjoy|really like|love} the {knowledge|info|information} you {present|provide} here and can’t wait to take a look when I get home.

9. made good content as you did, the net will be a lot more useful than ever

10. I’ve been surfing on-line greater than three hours today, but I never found any attention-grabbing article like yours. It is pretty value sufficient for me.

11. I like what you guys are up too.

12. Just wanted to mention keep up the good job!

13. cheap travel sier:

long run} and {it is|it’s} time to be happy. {I have|I’ve} {read|learn} this

14. less. I’ve been using WordPress on various websites for about a year and am concerned about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any kind of help would be really appreciated!|

15. have been|you happen to be|you are|you’re} {working with|utilizing|using}? I’m {experiencing|having} some {minor|small} security {problems|issues} with my latest {site|website|blog}

16. Could you list the complete urls of all your shared

17. You have made some {decent|good|really

18. I’m really impressed {with

19. Tilbaketråkk: optifine hd mod 1.9

20. Howdy! I could have sworn I’ve been to this blog before but after reading through some of the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely delighted I found it and I’ll be bookmarking and checking back frequently!|

21. Hi, I would like to subscribe for this website to get latest updates, therefore where can i do it please help.|

22. I want to read more things about