Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. This paragraph is actually a fastidious one it helps new the web users, who are wishing in favor of blogging.|

2. Auto Parts sier:

owners|web owners} and bloggers made {just right|good|excellent} {content|content material} as {you did|you probably did}, the {internet|net|web} {will be|shall be|might be|will probably be|can be|will likely be} {much more|a lot more} {useful|helpful} than ever before.

3. You made some decent points there. I did a search on the topic and found most people will go along with with your blog.

4. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! However, how could we communicate?|

5. site|site} {so|thus} i came to “return the favor”.

6. hello!,I love your writing so so much! proportion we communicate more about your article on AOL? I require an expert on this area to solve my problem. Maybe that is you! Having a look ahead to see you.

7. I just like the valuable information you supply in your articles. I will bookmark your blog and check again here regularly. I am slightly sure I will be informed many new stuff proper here! Best of luck for the next!|

8. Tilbaketråkk: your domain name

9. home rentals sier:

Hello there, You have done a fantastic job. I’ll definitely digg it and personally recommend to my friends. I’m confident they will be benefited from this website.

10. Does your blog have a contact page? I’m having trouble locating it but, I’d like to shoot you an e-mail. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it improve over time.|

11. Eliza Cave sier:

For hottest information you have to visit web and on the web I found this web site as a best site for newest updates.Review my blog: buy facebook likes uk

12. Hello, Neat post. There’s an issue

13. I must say you have done a superb job with this.

14. I’ve been browsing on-line more than three hours lately, but I by no means discovered any attention-grabbing article like yours. It is pretty price enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made good content material as you did, the web shall be a lot more helpful than ever before.

15. We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site provided us with valuable info to work on. You have done an impressive job and our whole community will be grateful to you.

16. Classic Car sier:

I’ll right away {take

17. You could definitely see your skills in the article you write. The sector hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to say how they believe. Always go after your heart.|

18. Hey just wanted to give you a quick heads up. The text in your post seem to be running off the screen in Firefox. I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I’d post to let you know. The layout look great though! Hope you get the problem solved soon. Many thanks|

19. which web host you’re using? I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.

20. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this

21. Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is truly informative. I am gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

22. earth hour sier:

between user friendliness and appearance.

23. Tilbaketråkk: handuk chalmer