Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. long time|a while|some time} now and finally got the {bravery|courage} to

2. Tilbaketråkk: xnxxfreeon

3. this topic. I really like all the points

4. These are truly fantastic

5. Tilbaketråkk: xnxxfreeon

6. You made some nice points there. I looked on the internet for the subject and found most guys will go along with with your blog.

7. You have brought up a very good points , appreciate it for the post.

8. Tilbaketråkk: Tighten Your Vagina

9. As I web-site possessor I believe the content matter here is rattling excellent , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Good Luck.

10. [link] sier:

Unquestionably helpful perspective, thank you for posting.. Is not it excellent after you uncover a very good article? So pleased to have identified this post.. Excellent feelings you possess here..

11. Tilbaketråkk: strafrecht

12. you’re truly a just right webmaster. The site loading speed is amazing. It seems that you are doing any unique trick. In addition, The contents are masterpiece. you’ve done a magnificent job in this subject!

13. My spouse and I absolutely love your blog and find nearly all of your post’s to be precisely what I’m looking for. can you offer guest writers to write content to suit your needs? I wouldn’t mind composing a post or elaborating on most of the subjects you write regarding here. Again, awesome web site!

14. Very good article. I am dealing with many of these issues as well..|

15. polecam sier:

Wow, marvelous ktosighterg weblog layout! How long have you ever been running a blog for? you make running a blog glance easy. The overall glance of your site is excellent, let alone the content!

16. Tilbaketråkk: 220 volt hair trimmer

17. Tilbaketråkk: buy facebook likes uk

18. Tilbaketråkk: FlightHub

19. Car Paint sier:

My brother recommended I might like this web site. He was totally right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

20. I am very happy to read this. This is the kind of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.

21. Tilbaketråkk: time management games

22. Hi, I check your blogs daily. Your writing style is awesome, keep it up!

23. I all the time used to study paragraph in news papers but now as I am a user of net thus from now I am using net for posts, thanks to web.|