Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Tilbaketråkk: http://youtu.be/rkAEhMGqWmE

2. funny post sier:

I really like your writing style, great info , appreciate it for posting : D.

3. Tilbaketråkk: mauritius island

4. Tilbaketråkk: Склонение существительных

5. Tilbaketråkk: Clear drains in austin tx

6. Hi, Neat post. There is a problem with your web site in web explorer, would check this¡K IE still is the marketplace chief and a good component to other people will miss your great writing because of this problem.

7. .. Anyways, gre at site!

8. Tilbaketråkk: sex drive after baby

9. Tilbaketråkk: Cubase 7 free download

10. Tilbaketråkk: website

11. Tilbaketråkk: best bank to close your accounts while on holiday

12. look at here sier:

My internet surfing seem total.. thanks. Take pleasure in the entry you supplied.. Get pleasure from the posting you presented.. My personal internet searching seem complete.. thanks.

13. I am really impressed {with

14. Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before but after checking through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking and checking back often!

15. Tilbaketråkk: Rapper

16. I have not checked in here for a while since I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess I will add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

17. This is a topic that’s close to my heart… Cheers! Where are your contact details though?Feel free to surf to my website star wars rebels recon cheats

18. Tilbaketråkk: directory

19. Great post however I was wondering if you could write a litte more on this subject? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit more. Cheers!|

20. What’s up, everything is going well here and ofcourse every one is sharing facts,that’s actually fine, keep up writing.Look at my site; Alloy wheel refurb Barnsley

21. I have not checked in here for some time as I thought it was getting boring, but the last few posts are great quality so I guess I¡¦ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

22. Link exchange is nothing else however it is simply placing the other person’s weblog link on your page at suitable place and other person will also do same in support of you.|

23. Tilbaketråkk: golf course netting

24. Tilbaketråkk: good top up

25. Thank you for sharing superb informations. Your site is very cool. I’m impressed by the details that you¡¦ve on this site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found just the info I already searched everywhere and simply couldn’t come across. What an ideal web site.