Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Thank you for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do some research on this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more from this post. I’m very glad to see such excellent info being shared freely out there.

2. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something which I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

3. Tilbaketråkk: computer repair

4. Tilbaketråkk: indian poker sites

5. Tilbaketråkk: felsobuki nagy

6. Tilbaketråkk: Best Furniture Stores in Seattle

7. Hi, Neat post. There is a problem along with your website in internet explorer, may test this¡K IE still is the market chief and a large component to folks will miss your fantastic writing due to this problem.

8. Tilbaketråkk: sklep golfowy

9. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

10. Helpful info. Fortunate me I discovered your web site unintentionally, and I’m surprised why this accident did not took place in advance! I bookmarked it.

11. Tilbaketråkk: Genius Marketing Pro demo

12. Tilbaketråkk: glen checkley

13. Tilbaketråkk: glen checkley

14. Tilbaketråkk: tiket pesawat promo

15. common law sier:

Hello there, You’ve done a fantastic job. I will definitely digg it and personally recommend to my friends. I am confident they’ll be benefited from this web site.

16. Tilbaketråkk: funny

17. It is perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or suggestions. Perhaps you can write next articles referring to this article. I want to read even more things about it!

18. Tilbaketråkk: drain camera inspection austin texas

19. Thank you for sharing excellent informations. Your web site is very cool. I am impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my pal, ROCK! I found just the information I already searched all over the place and simply could not come across. What a perfect web site.

20. Tilbaketråkk: Runescape server and RSPS ruse

21. Using the example from earlier, the Red Soox were -170 against the Devil Rays on the money line. Allow tthe mman to wear typical clothing for the photo shoot to provide more authenticity to the photographs.If you feel good, you’re attracting good things into you life.Feel free to visit my web site m88

22. It’s really very complicated in this full of activity life to listen news on TV, therefore I just use world wide web for that reason, and obtain the newest news.|

23. Does your website have a contact page? I’m having trouble locating it but, I’d like to send you an e-mail. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it grow over time.|