Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Tilbaketråkk: Gyms in Scottsdale

2. Tilbaketråkk: how to get followers

3. Tilbaketråkk: Henderson gyms

4. Tilbaketråkk: feral pig trapping

5. Tilbaketråkk: marketing mount shasta

6. Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results. If you know of any please share. Kudos!|

7. Hi there! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.|

8. Tilbaketråkk: blogpost

9. Tilbaketråkk: click here

10. There is apparently a bunch to identify about this. I feel you made some nice points in features also.

11. My wife and i have been so fulfilled when Peter could finish off his research through the precious recommendations he made from your very own weblog. It is now and again perplexing to just always be releasing guidelines most people could have been trying to sell. Therefore we keep in mind we have got you to be grateful to for that. The most important illustrations you’ve made, the simple blog navigation, the friendships you make it possible to promote – it is mostly spectacular, and it’s assisting our son in addition to the family recognize that that content is exciting, which is pretty fundamental. Thank you for the whole lot!

12. Tilbaketråkk: Zapable Bonus

13. Tilbaketråkk: bunk beds

14. Tilbaketråkk: Electrician

15. Tilbaketråkk: residential concrete flooring austin

16. Tilbaketråkk: viandas delivery

17. law sier:

I have recently started a website, the information you offer on this web site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

18. Tilbaketråkk: licensed austin dog groomer

19. Dining Room sier:

hi!,I love your writing very so much! share we be in contact more about your article on AOL? I need an expert on this space to unravel my problem. May be that’s you! Looking forward to look you.

20. I have been absent for a while, but now I remember why I used to love this site. Thank you, I¡¦ll try and check back more frequently. How frequently you update your website?

21. Tilbaketråkk: przedszkole ursynów

22. Tilbaketråkk: money transfer to Portugal

23. Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your web site is wonderful, as well as the content!

24. coops sier:

Link exchange is nothing else except it is only placing the other person’s webpage link on your page at appropriate place and other person will also do similar for you.|

25. I’ve been surfing online more than 3 hours lately, but I by no means discovered any attention-grabbing article like yours. It is pretty value sufficient for me.