Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Tilbaketråkk: m88

2. Tilbaketråkk: web design los angeles 213-263-6625

3. It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this superb blog! I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this website with my Facebook group. Chat soon!|

4. Tilbaketråkk: website designer Artsy Aesthetics in los angeles california

5. Tilbaketråkk: העיר החדשה

6. Tilbaketråkk: Regnskabsprogram

7. Tilbaketråkk: Yachts Cayman

8. Tilbaketråkk: libros cristianos

9. What i do not realize is in truth how you are not really a lot more well-liked than you may be right now. You’re so intelligent. You recognize therefore significantly in the case of this subject, produced me for my part imagine it from so many various angles. Its like men and women are not interested unless it¡¦s one thing to do with Lady gaga! Your individual stuffs excellent. All the time take care of it up!

10. Tilbaketråkk: agen domino online

11. I have not checked in here for some time because I thought it was getting boring, but the last few posts are good quality so I guess I¡¦ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

12. Tilbaketråkk: Google

13. Tilbaketråkk: read

14. Tilbaketråkk: http://ge.tt/6ZFsinK2/v/0

15. Tilbaketråkk: find out

16. What i do not realize is in truth how you’re now not really much more smartly-preferred than you might be right now. You are so intelligent. You realize thus considerably in relation to this matter, produced me personally consider it from a lot of varied angles. Its like men and women don’t seem to be involved until it¡¦s something to accomplish with Lady gaga! Your personal stuffs nice. All the time deal with it up!

17. You are a very smart individual!

18. Tilbaketråkk: More hints

19. Tilbaketråkk: you can find out more

20. Tilbaketråkk: lake travis roofing company

21. seo experts sier:

I think this is among the most important information for me. And i am glad reading your article. But want to remark on some general things, The website style is perfect, the articles is really nice : D. Good job, cheers|

22. Tilbaketråkk: Jelly Cubes

23. I¡¦ll right away clutch your rss feed as I can not to find your email subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Please permit me realize so that I may subscribe. Thanks.

24. Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you, However I am experiencing problems with your RSS. I don’t know the reason why I can’t subscribe to it. Is there anyone else getting similar RSS issues? Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanx!!|

25. I needed to send you that tiny word just to give many thanks over again about the superb strategies you’ve discussed above. This has been quite pretty open-handed of you to allow publicly precisely what a few individuals could possibly have offered for sale for an ebook to end up making some profit for themselves, precisely seeing that you could have tried it if you considered necessary. These smart ideas additionally acted to become great way to fully grasp that other people online have similar fervor the same as my own to find out much more in respect of this problem. I am sure there are a lot more pleasurable opportunities ahead for individuals who look into your site.