Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Tilbaketråkk: banheira

2. hud housing sier:

Thanks on your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you may be a great author.I will ensure that I bookmark your blog and definitely will come back from now on. I want to encourage you to definitely continue your great work, have a nice day!|

3. Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it’s driving me mad so any assistance is very much appreciated.|

4. Tilbaketråkk: lanasnabbt365.eu

5. Tilbaketråkk: banheiras

6. Hi, I do think this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I am going to come back yet again since I book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide others.|

7. Tilbaketråkk: montce bikini

8. Tilbaketråkk: Austin Sunshades - Radar Detection Systems

9. Tilbaketråkk: أفضل جامعة في دبي

10. Just want to say your article is as surprising. The clarity in your post is just spectacular and i can assume you’re an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the enjoyable work.

11. Tilbaketråkk: lanasnabbt365.eu

12. Tilbaketråkk: Michael Dutra

13. Great article and right to the point. I am not sure if this is in fact the best place to ask but do you guys have any thoughts on where to hire some professional writers? Thanks 🙂

14. Tilbaketråkk: SMOK TFV4 Mini SUB-OHM TANK

15. Tilbaketråkk: Andrzej Pastuszak

16. Tilbaketråkk: Frank Sinatra Impersonator

17. Tilbaketråkk: Stained Glass

18. Tilbaketråkk: bumper Repair bradford

19. Tilbaketråkk: prediksi bola

20. Tilbaketråkk: Buttstuff

21. Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you’re just too fantastic. I really like what you have acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it sensible. I can’t wait to read far more from you. This is actually a wonderful web site.

22. Just wish to say your article is as astonishing. The clarity in your post is just excellent and i can assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

23. Thank you for sharing superb informations. Your site is so cool. I am impressed by the details that you¡¦ve on this blog. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my friend, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and simply couldn’t come across. What an ideal site.

24. As I website possessor I believe the content matter here is rattling great , appreciate it for your efforts. You should keep it up forever! Best of luck.

25. hud housing sier:

Ahaa, its good discussion regarding this post at this place at this blog, I have read all that, so now me also commenting at this place.|