Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

Jeg er lærer. Snart.

14 118 svar til Å framstå som profesjonell

1. Tilbaketråkk: sprei

2. Lån gratis sier:

nice blog – keep up the god work.

3. Tilbaketråkk: Jackson

4. Tilbaketråkk: English antique chest drawers

5. Tilbaketråkk: Crazy Bulk

6. I¡¦ve learn a few excellent stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting. I wonder how a lot attempt you put to create this type of magnificent informative website.

7. Tilbaketråkk: bath room contractor springfield

8. Tilbaketråkk: fit belt

9. Tilbaketråkk: Janitorial

10. Tilbaketråkk: more info

11. Good site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I might be notified when a new post has been made. I’ve subscribed to your RSS feed which must do the trick! Have a nice day!

12. Tilbaketråkk: electronic media shredding austin

13. Tilbaketråkk: our site

14. I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this web site. I am hoping the same high-grade website post from you in the upcoming also. In fact your creative writing abilities has encouraged me to get my own website now. Really the blogging is spreading its wings fast. Your write up is a good example of it.

15. I think other site proprietors should take this website as an model, very clean and magnificent user genial style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

16. Tilbaketråkk: Zapable Review

17. What’s up, I read your new stuff daily. Your writing style is awesome, keep up the good work!|

18. Tilbaketråkk: electronic cigarette aspire

19. Tilbaketråkk: M88

20. Tilbaketråkk: Quick Loans

21. Tilbaketråkk: Window Cleaning Phoenix

22. Codes7 sier:

I cannot thank you enough for the blog article.Really looking forward to read more. Keep writing.

23. This text is priceless. When can I find out more?|

24. Lori Onus sier:

Hey very niice blog!! Guy .. Bautiful .. Amazing .. I will bookmark your web site and take the feeds additionally? I’m satisfied to find so man helpful information here in the publish, we want develop more techniques in this regard, thank you for sharing. .. . . .My website :: m88 asia

25. This website was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me. Appreciate it!|