Å framstå som profesjonell

For å fremstå som en profesjonell lærer er det mange ting jeg kunne trukket frem. Det er viktig for meg med et godt samarbeid kolleger imellom. Jeg vil streve etter en god relasjon med alle mine elever, uavhengig av hvor godt jeg liker dem eller ikke. Å være en tydelig og god leder i klasserommet er en stor del av det som skaper et godt læringsmiljø for elevene (Jensen&Aas). Alt dette, og mer til, er viktig for meg personlig så vel som å fremstå som profesjonell.

Til syvende og sist handler likevel min profesjonalitet om hva jeg gjør i praksis. Det er ikke vanskelig å framstå som profesjonell, presse ut mange fine ord og faguttrykk på et jobbintervju eller en annen samtale med en rektor eller en inspektør, uten å faktisk være det. Men det handler ikke om hvor mye fint jeg klarer å si i løpet av et par minutter.

Som det står så fint i bl.a. «Lærere i skolen som organisasjon» (Postholm) så handler det om hvordan jeg behandler mine kolleger i hverdagen, hvordan jeg snakker til dem og hvor mye jeg samarbeider med dem. Det handler om hvordan jeg kommuniserer med elevene mine, om jeg hilser på de og anerkjenner de hver dag, om jeg vet hva de interesserer seg for og hvordan de har det hjemme. Det handler om hvordan jeg veileder elevene mine gjennom utfordrende oppgaver, ikke bare faglig men også sosialt. Hvordan jeg hjelper de til å finne sine meninger i samfunnet og drømmer for fremtiden.

Om Berit Marie Lian

18. Tilbaketråkk: russischer dj

19. Tilbaketråkk: psychologicalcounselingonline

20. zobacz sier:

My programmer is trying to convince me to nilpskia move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a number of websites for about a year and am concerned about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

21. Tilbaketråkk: russischer dj tamada

22. Jonas Riddle sier:

Wow, this post is good, my sister is analyzing such things, so I am going to convey her.Also visit my web blog; dog training

23. Thank you for the auspiciouus writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced too more added agreeable from you! However, how can we communicate?Heree is myy web site m88

24. 甘くありませんので、コーヒーや紅茶にも合うお菓子です。厳選された原料を使用されていますので、安心して食べられるのも嬉しいです。他に人気のお菓子は、お取り寄せ可能な「麦工房シベールのラスク」もあります。こちらも、サクサクっとした食感で上品なラスクの味に仕上がっています。福島では沢山の和菓子が定番のおみやげとして売られています。例えば、三万石店のままどおる。福島の有名といえばコレが思い浮かぶ人も多いでしょう。他にも、柏屋の薄皮饅頭。もちろん福島は甘い物以外にも、福島の喜多方ラーメンのセットなどもありますね。けれども、ラーメンは会社では配りにくいし、定番の土産は飽きられていそう。そんな方にオススメなのが、「ゼリーのイエのゼリー」です。ここのゼリーはただのゼリーではありません。まず、とても見た目が綺麗な可愛いゼリーを沢山扱っています。元々、近所で配るように作っていたのですが、段々と人気になりお店を始めたそうなので、味は保証出来ます。色が少しカラフル過ぎて成分はどうなっているの?と思う方も、安心な天然の成分で作っていて、とても優しい味がします。そして中にムースが詰まっています。そのひと味も二味も工夫されている商品を持って行ったら女性の方にとても喜ばれるでしょう。個別でも売られていますし、セットで販売もしています。なので会社の人数に買うことも出来ます。ぜひ一度みなさんも買ってみてはいかがでしょうか。新潟のおすすめお土産はお菓子屋「大阪屋」の「万代太鼓」です。大阪屋は新潟県内に多くあるお菓子屋です。どの市町村どこにでも、必ずあります。山間地でもちょっと足を延ばせば、お店を見つける事が出来るでしょう。サラリーマンの方には、新潟駅や長岡駅でも購入できます。帰りの新幹線に乗る直前に購入することができますので、大変宜しいのではないでようか。「万代太鼓」がお土産に向いている点は、何より個包装で配りやすい点です。生ものではないので、賞味期限も長めです。味は、万人受けするようなクッキー生地にクリーム。よく見る一般的なお土産のような感じもしますが、ソフトなクッキー生地とクリームが絶妙に合わさって何とも美味しいのです。
    Look at my homepage; ティファニー 自分用 トレード

25. Tilbaketråkk: rodotex nano whitening softgel