Spennende mysterier

Er du en tøffing som ikke lar deg skremme av litt kriminelle saker? Er du modig nok til å snike deg inn på skumle skurker i mørke smug? Kan hodet ditt tenke fortere enn politiet slik at dere kan løse mysteriet?

Det er nemlig noe som har skjedd i den rolige havnebyen Elvestad. Noe mystisk. Noe kriminelt. Og kanskje noe bittelitt skummelt! Noen har stjålet gjær fra bakeren, noen store tønner fra stranda, og enerbærbusker fra parken! Det er merkelig og mystisk, og kanskje DU kan hjelpe Tiril og Oliver å finne ut hva som har skjedd? De to barna og hunden Åtto har hjulpet politiet å løse mange kriminelle saker før. Detektivbyrå nr. 2 kaller de seg, og de har rimelig god peiling på å samle ledetråder og spor. Bli med dem rundt i hyggelige og uhyggelige omgivelser, mens dere sammen fanger skurkene.

Og du, dette kunne faktisk vært en helt ekte politisak, for den er skrevet av en vaskeekte etterforsker! Jørn Lier Horst.

Du kan lese mer om Operasjon Tordensky, og andre bøker om Detektivbyrå nr. 2 her.

3 kommentarer til «Spennende mysterier»

1. Hei Hanne

Jeg støtter tilbakemeldingene du har fått fra medstudentene dine om at du har skrevet et innlegg som treffer målgruppa godt! Innledningsvis stiller du mange interessevekkende spørsmål og du balanserer så fint mellom å si nok, men ikke for mye. Hele veien henvender du deg direkte til leseren. Dette er et veldig bra grep! Innlegget er passe langt og det er veldig fint at du velger å bruke flere bilder. Jeg tenker at dette også appellerer til målgruppa. Så er det også supert å legge til en lenke som gjør at man kan lese enda mer om bøkene hvis man ønsker det. Til sammen viser du en veldig fin forståelse for både boka, mottakergruppa og bloggformatet!

Jeg håper du forsetter å skrive på bloggen din! 🙂

Beste hilsen Elin

2. Dette var utrolig artig å lese. Synes du virkelig appellerer til målgruppa her, og merker at selv som voksen så blir jeg trukket inn i boka på nytt. Likte spesielt godt starten din, hvor du neste utfordrer leseren på om han/hun er tøff nok til å prøve seg. Du er også flink til å oppsummere boka på en måte hvor du ikke sier for mye, men akkurat passe til å gjøre folk nysgjerrige. Og er enig med kommentaren til Nina om at det var kult at du også tok med den lille «fun fact»-en om forfatteren. Det er også noe som kan interessere unge lesere.

3. Dette hørtes spennende ut! Her syns jeg du har truffet formatet veldig godt. Fra første setning frister du den unge leseren inn i spenningsromanen, og nærmest utfordrer hen til å lese boka, på en positiv måte. Du skriver godt, enkelt og innbydende, og jeg liker at du har klart å holde det så kort. Jeg fikk lyst til å lese boka (på nytt) av å lese innlegget. Jeg tror også det vil appellere fint til målgruppa. Min favorittsetning var den om de hyggelige og uhyggelige omgivelsene. Det oppsummerer i grunnen både boka og serien på en treffende måte. Jeg kan ikke helt finne noe spesielt som skulle vært forbedret her, jeg syns du har truffet spikeren på hodet med dette blogginnleget. Kul kommentar om forfatteren.