1 tanke om “Hei, verden!

1. Hei Ida!
    Dette var en energisk og engasjerende presentasjon 🙂
    Jeg er sikker på at denne teksten vekker elevenes nysgjerrighet og gir dem lyst til å se nærmere på boka!

For de eldre elevene i målgruppa du har satt opp vil jeg tro denne teksten er lett å forstå. For de yngste leserne, evt de litt svake leserne, så tror jeg kanskje det kan være noen vanskelige eller uvante ord og uttrykk. Jeg tenker f.eks på løvemanke, leker med deg som leser og tar alle med storm.

Herlig med direkte spørsmål til leserne – det tror jeg får dem til å tenke litt før de leser videre.

Jeg likte godt hvordan du hadde koblet på teaterforestillingsnutten, og særlig at du også hadde en reserveløsning! Lydbok er også supert å linke til! Dersom det er elever med nasjonalt lånekort, kan man også linke til BookBites.

Boka ser jo ikke ut som de typiske lettlest-bøkene elevene er vant med (Leseløve etc), og jeg er redd den kan virke litt tykk og uoverkommelig for flere. Allikevel er jeg enig med deg i at den leses lett; for den trygge og gode leseren. Den fartsfylte historien gjør at boka blir en pageturner 😉