Musikkfaget og musisering

Det jeg gleder meg mest til er å undervise i er musikk, fordi det er et krevende fag fordi det inneholder så mange ulike posisjoner som må tas hensyn til. Musikk er et; estetisk fag(sansekunnskap), kunnskaps fag(teori), ferdighets fag(samspill), trivsels fag, kritisk fag, mediefag og musisk fag (Hanken & Johansen, 1998).

«Hvilken undervisning som gir god læring, vil variere med faget det undervises i, elevenes forutsetninger og ikke minst med hvordan læreren framstår og gjennomfører undervisningen (Lillejord, Manger, & Nordahl, 2010)». Dette sitatet har jeg alltid i bakhodet når jeg skal planlegge en undervisningsøkt.

Mye av min planlegging bygges på tre viktige spørsmål: Hva – Hvordan – Hvorfor.  Hva eleven skal lære – målet for undervisningen, hvordan eleven skal lære det – hvilke metoder jeg bruker og til slutt hvorfor eleven skal lære det – hvorfor jeg bruker den/de spesifikke metodene.

For å få en god undervisningsøkt må en ta elevenes forutsetninger på alvor. I musikkfaget finnes det utviklingsmessige forutsetninger, individuelle forutsetninger og sosialkulturelle forutsetninger som kan stå i veien for eleven.  Dette er noe jeg alltid tar i betraktning i min planlegging (Hanken & Johansen, 1998).

«Hovedområdet å musisere omfatter praktisk arbeid med sang, spill på ulike instrumenter(…)». Å drive med musisering i musikkundervisningen skal bestå av mest mulig musisering(mmm) – eleven får en estetisk opplevelse. I musisering er det rom for å lære av andre medelever samt meg som lærer. Vygotsky sier at kunnskap er fordelt, derfor må læring skje i samhandling med andre(noe som jeg er veldig enig i).

I min undervisning sørger jeg alltid for å ha variasjon, eventuelt et lytteeksempel, rytmelek, gehørbingo, synge en sang fordi det vil gi eleven et avbrekk. Det kan være vanskelig for eleven å konsentrere seg om kun en aktivitet.

O’hoi

9 463 svar til Musikkfaget og musisering

1. visit site sier:

indeed, study is paying off. Loving the contribution.. thanks a bunch So happy to get discovered this submit.. Recognize the value of the posting you delivered..

2. whore sier:

All younger girls wish playboy drink her boobs and take her tight pussy http://www.hits4slim.com/alpha-rush-pro.html

3. whoah this blog is fantastic i love studying your posts. Stay up the great paintings! You understand, lots of persons are searching around for this info, you can aid them greatly.

4. Durban Hotel sier:

just beneath, are a lot of absolutely not associated websites to ours, even so, they’re surely really worth going over

5. Wow, great blog article. Great.

6. check beneath, are some completely unrelated internet sites to ours, however, they may be most trustworthy sources that we use

7. Eda Lebsock sier:

I found a person’s post very enlightening. What other things is it necessary to say about them?

8. although internet sites we backlink to below are considerably not connected to ours, we really feel they may be essentially worth a go via, so have a look

9. Thanks for the blog post. I have been a fan of fastfood resturants. They are cheap and delicious.

10. car loans sier:

After I initially commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get 4 emails with the same comment. Perhaps there is an easy method you can remove me from that service? Thank you!

11. usually posts some extremely intriguing stuff like this. If you

12. Minecraft sier:

It’s hard to find well-informed people about this subject, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

13. Hello! I’m always looking for good articles and a diverse range of opinions online this blog seems to have it all…

14. 植髮 sier:

植髮的過程,我們採微創療窗C不隊M,以雷射瞬間氣化小圓孔,再進行植牙。整個療竣ㄥ刀、不流血、不腫脹、傷口癒合特快。

15. although web sites we backlink to below are considerably not associated to ours, we feel they may be essentially worth a go as a result of, so have a look

16. Moshe Slupe sier:

I’d like to open an account generic xalatan manufacturers “Given our serious concerns with some of the recent laws that have been passed and restrictions on activity for gays and lesbians within Russia, we felt it was important to ensure that we were including their voices in a discussion with the president,” Rhodes said.

17. WOW… Where did all this post, from just last week we only have five entries?

18. This website is really good. How can I make one like this !?

19. Only a smiling visitor here to share the love (:, btw outstanding design .

20. click this sier:

Particularly useful perspective, thank you for expression.. So pleased to have located this publish.. Adoring the publish.. thanks alot 🙂 Fantastic thoughts you might have here..

21. visit site sier:

Normally I do not read post on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to try and do it! Your writing style has been surprised me. Thank you, very nice post.

22. osting purchase video don’t omments more important theweb ma a of kursus web design baby boom boom

23. I truly love your blog.. Great colors & theme. Did you make this site yourself? Please reply back as I’m trying to create my own personal blog and would like to find out where you got this from or exactly what the theme is called. Thank you!

24. le whi wth to towards use required be etsmaking be need can you to t p kursus web design tempat sekolah seo