Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

God klasse ledelse innebærer for meg at man som lærer må:

•  Få det beste ut av eleven
  • Trofast mot jobben(lojalitet, taushetsplikt, motivasjon)
  •  Trofast mot elevene
  • Variasjon i faget og metoder
  • Man er hengitt – viser omsorg for elevene
  • Evne til å skape et positivt klima – godt klassemiljø, trygghet
  • Etablere arbeidsro
  • Motivere til arbeidsinnsats
  • Skape relasjoner til alle elevene – uansett forutsetninger

Det hjelper ikke for en lærer og kun å vite hva klasseledelse er men også vite hvordan den utøves! Det vil blant annet skje når en som lærer setter konkrete læringsmål, stiller krav og har forventninger, gir tilbakemeldinger og kommenterer, oppmuntrer elevene og velger oppgaver og aktiviteter som kan realisere målene for undervisningen(livet i skolen 1-2).

Michael Fullan(2010) sier at forutsetningen for å lykkes med å utvikle skoler som gode kunnskapsorganisasjoner, er et kontinuerlig arbeid med utvikling av lærernes og skoleledelsens felles visjoner og verdier, felles ansvar, samarbeid og gruppelæring.

Teamlæring syntes jeg er veldig viktig i samarbeid i team.  Dette innebærer at gruppen reflekterer seg frem til ny kunnskap og nye handlemåter/metoder som den enkelte ikke vil kunne utvikle på egenhånd.  Da er et veldig viktig med dialog som innebærer lytting og undersøkende refleksjon for å fremskaffe ny innsikt.

Jeg syntes at rektors innsats og delt lederskap er viktige ressurser for det profesjonelle læringsfelleskapet. Jeg tror dette vil danne trygghet, respekt og lærerne vil føle sterkt samhandlingsmønstre på alle nivå.

Jeg føler selv at det viktigste for et godt samarbeid i team er en ærlig dialog, respekt og at en føler en kontinuerlig utvikling med støtte fra kollegaer(Postholm m.fl. 2012).

11 225 svar til Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

1. Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.

2. less. I’ve been using Movable-type on numerous websites for about a year and am anxious about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any help would be really appreciated!|

3. Apple Laptop sier:

You have touched some pleasant points

4. You seem to grasp {so much|a

5. log siding sier:

I’m trying to find things to improve my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!\

6. movies sier:

help to make severely articles

7. water detox sier:

Greetings from {Idaho|Carolina|Ohio|Colorado|Florida|Los

8. make a few plans for {the future|the longer term|the

9. Hi, I do think this is a great site.

10. wood planks sier:

more|for additional information} about the issue and found {most individuals|most people} will go

11. You are so awesome! I don’t suppose I’ve truly read through anything like that before. So good to discover someone with genuine thoughts on this issue. Seriously.. thank you for starting this up. This site is one thing that is needed on the internet, someone with some originality!|

12. It¡¦s in reality a nice and helpful piece of info. I¡¦m happy that you shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.
    bye

13. lend a hand to make seriously posts

14. Hello.This article was extremely motivating, especially since I was browsing for thoughts on this matter last Sunday.

15. solicitor sier:

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative. I am going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

16. Maybe you can write subsequent articles relating to this article.

17. have been|you happen to be|you are|you’re} {working with|utilizing|using}? I’m {experiencing|having} some {minor|small} security {problems|issues} with my latest {site|website|blog}

18. cheap travel sier:

Good day! I could have sworn I’ve

19. Hello, i think that i saw you visited my {blog|weblog|website|web

20. solar energy sier:

own blog in the near future but I’m having a tough time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m

21. mens fashion sier:

Keep up the terrific works guys I’ve added you guys to blogroll.|

22. fashion tips sier:

less. I’ve been using WordPress on various websites for about a year and am worried about switching to another platform. I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any help would be really appreciated!|

23. cheap travel sier:

of|component to|portion of|component of|element of} {other