Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

God klasse ledelse innebærer for meg at man som lærer må:

•  Få det beste ut av eleven
  • Trofast mot jobben(lojalitet, taushetsplikt, motivasjon)
  •  Trofast mot elevene
  • Variasjon i faget og metoder
  • Man er hengitt – viser omsorg for elevene
  • Evne til å skape et positivt klima – godt klassemiljø, trygghet
  • Etablere arbeidsro
  • Motivere til arbeidsinnsats
  • Skape relasjoner til alle elevene – uansett forutsetninger

Det hjelper ikke for en lærer og kun å vite hva klasseledelse er men også vite hvordan den utøves! Det vil blant annet skje når en som lærer setter konkrete læringsmål, stiller krav og har forventninger, gir tilbakemeldinger og kommenterer, oppmuntrer elevene og velger oppgaver og aktiviteter som kan realisere målene for undervisningen(livet i skolen 1-2).

Michael Fullan(2010) sier at forutsetningen for å lykkes med å utvikle skoler som gode kunnskapsorganisasjoner, er et kontinuerlig arbeid med utvikling av lærernes og skoleledelsens felles visjoner og verdier, felles ansvar, samarbeid og gruppelæring.

Teamlæring syntes jeg er veldig viktig i samarbeid i team.  Dette innebærer at gruppen reflekterer seg frem til ny kunnskap og nye handlemåter/metoder som den enkelte ikke vil kunne utvikle på egenhånd.  Da er et veldig viktig med dialog som innebærer lytting og undersøkende refleksjon for å fremskaffe ny innsikt.

Jeg syntes at rektors innsats og delt lederskap er viktige ressurser for det profesjonelle læringsfelleskapet. Jeg tror dette vil danne trygghet, respekt og lærerne vil føle sterkt samhandlingsmønstre på alle nivå.

Jeg føler selv at det viktigste for et godt samarbeid i team er en ærlig dialog, respekt og at en føler en kontinuerlig utvikling med støtte fra kollegaer(Postholm m.fl. 2012).

11 225 svar til Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

1. Ahaa, its fastidious discussion {regarding|concerning|about|on

2. sites like your {twitter feed, Facebook page or

3. I’ve been surfing online more than three hours lately, but I by no means discovered any interesting article like yours. It’s beautiful worth enough for me.

4. you with a} quick heads up! {Other than that|Apart from that|Besides that|Aside from that}, {fantastic|wonderful|great|excellent} {blog|website|site}!

5. travel sites sier:

Can you recommend a good internet hosting provider at a

6. order that} I {may just|may|could} subscribe.

7. Hello would you mind letting me know

8. of|component to|portion of|component of|element of} {other

9. site|your blog} before but after {browsing through|going through|looking

10. You have observed very interesting details! ps decent internet site.

11. oak flooring sier:

Does your blog have a contact page? I’m having problems locating it but, I’d

12. Thank you for any other informative site. Where else may just I am getting that type of information written in such a perfect method? I have a undertaking that I am just now operating on, and I’ve been at the look out for such info.

13. Hi, I do believe this is an excellent web site.

14. bookmarked!!, I love {your blog|your site|your web site|your

15. green energy sier:

with your site in web explorer,

16. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s hard to get that “perfect balance”

17. Heya i am for the first time here.

18. Can you recommend a good hosting provider at a

19. fairy garden sier:

I have been checking out a few of your articles and i can state clever stuff. I will make sure to bookmark your website.

20. Every weekend i used to pay a visit this site, because i want enjoyment, since this this site conations actually pleasant funny data too.|

21. Thanks a lot for giving everyone an exceptionally memorable opportunity to read articles and blog posts from this site. It is often so fantastic and jam-packed with fun for me and my office acquaintances to visit your web site at the very least three times every week to find out the new stuff you have got. And definitely, I’m so usually satisfied with your splendid information you serve. Some 2 ideas in this article are certainly the most suitable we’ve ever had.

22. gardening sier:

Usually I do not learn article on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to take a look at and do it! Your writing taste has been amazed me. Thanks, quite nice post.

23. solar cars sier:

quick heads up. The words in your article seem to be running off the

24. Yesterday, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone!|