Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

God klasse ledelse innebærer for meg at man som lærer må:

•  Få det beste ut av eleven
  • Trofast mot jobben(lojalitet, taushetsplikt, motivasjon)
  •  Trofast mot elevene
  • Variasjon i faget og metoder
  • Man er hengitt – viser omsorg for elevene
  • Evne til å skape et positivt klima – godt klassemiljø, trygghet
  • Etablere arbeidsro
  • Motivere til arbeidsinnsats
  • Skape relasjoner til alle elevene – uansett forutsetninger

Det hjelper ikke for en lærer og kun å vite hva klasseledelse er men også vite hvordan den utøves! Det vil blant annet skje når en som lærer setter konkrete læringsmål, stiller krav og har forventninger, gir tilbakemeldinger og kommenterer, oppmuntrer elevene og velger oppgaver og aktiviteter som kan realisere målene for undervisningen(livet i skolen 1-2).

Michael Fullan(2010) sier at forutsetningen for å lykkes med å utvikle skoler som gode kunnskapsorganisasjoner, er et kontinuerlig arbeid med utvikling av lærernes og skoleledelsens felles visjoner og verdier, felles ansvar, samarbeid og gruppelæring.

Teamlæring syntes jeg er veldig viktig i samarbeid i team.  Dette innebærer at gruppen reflekterer seg frem til ny kunnskap og nye handlemåter/metoder som den enkelte ikke vil kunne utvikle på egenhånd.  Da er et veldig viktig med dialog som innebærer lytting og undersøkende refleksjon for å fremskaffe ny innsikt.

Jeg syntes at rektors innsats og delt lederskap er viktige ressurser for det profesjonelle læringsfelleskapet. Jeg tror dette vil danne trygghet, respekt og lærerne vil føle sterkt samhandlingsmønstre på alle nivå.

Jeg føler selv at det viktigste for et godt samarbeid i team er en ærlig dialog, respekt og at en føler en kontinuerlig utvikling med støtte fra kollegaer(Postholm m.fl. 2012).

11 225 svar til Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

1. county court sier:

My brother recommended I might like this blog. He was entirely right. This post truly made my day. You can not imagine simply how much time I had spent for this info! Thanks!

2. Look advanced to far added agreeable from you!

3. Kindly permit me realize {so that|in

4. Greetings! Very useful advice within this post!

5. publish and if I may I desire to counsel you few fascinating things or tips.

6. Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.|

7. A person essentially

8. patio ideas sier:

My spouse and i ended up being now contented that Emmanuel could conclude his reports by way of the precious recommendations he had out of the weblog. It is now and again perplexing to simply be offering guidance that many the others have been selling. We do understand we have got the blog owner to give thanks to for this. All of the illustrations you made, the simple website menu, the friendships you help foster – it’s most sensational, and it is letting our son in addition to us consider that this content is fun, which is particularly fundamental. Many thanks for the whole lot!

9. If some one desires to be updated with newest technologies then he must be go to see this website and be up to date all the time.|

10. Auto Engine sier:

you are in point of fact a good webmaster. The website loading velocity is amazing. It seems that you are doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you’ve done a magnificent process in this subject!

11. I’ve been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made good content as you did, the web will be a lot more useful than ever before.

12. Thanks for sharing your thoughts on %meta_keyword%. Regards|

13. Hey there! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to take a look. I’m definitely enjoying the information.

14. iPad Tablet sier:

Hello would you mind letting me know

15. make a few plans for {the future|the longer term|the

16. information I was looking for this info for my mission.

17. Car Finance sier:

been to {this blog|this web site|this website|this

18. Hello, for all time i used to check website posts here early in the break of day, as i enjoy to gain knowledge of more and more.|

19. i need money sier:

Thanks , I have recently been searching for info approximately this subject for a while and yours is the greatest I’ve discovered till now. However, what in regards to the bottom line? Are you sure concerning the supply?|

20. WOW just what I was looking for. Came here by searching for %meta_keyword%|

21. My family members always say that I am wasting my time here at net, but I know I am getting know-how everyday by reading such pleasant posts.|