Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

God klasse ledelse innebærer for meg at man som lærer må:

•  Få det beste ut av eleven
  • Trofast mot jobben(lojalitet, taushetsplikt, motivasjon)
  •  Trofast mot elevene
  • Variasjon i faget og metoder
  • Man er hengitt – viser omsorg for elevene
  • Evne til å skape et positivt klima – godt klassemiljø, trygghet
  • Etablere arbeidsro
  • Motivere til arbeidsinnsats
  • Skape relasjoner til alle elevene – uansett forutsetninger

Det hjelper ikke for en lærer og kun å vite hva klasseledelse er men også vite hvordan den utøves! Det vil blant annet skje når en som lærer setter konkrete læringsmål, stiller krav og har forventninger, gir tilbakemeldinger og kommenterer, oppmuntrer elevene og velger oppgaver og aktiviteter som kan realisere målene for undervisningen(livet i skolen 1-2).

Michael Fullan(2010) sier at forutsetningen for å lykkes med å utvikle skoler som gode kunnskapsorganisasjoner, er et kontinuerlig arbeid med utvikling av lærernes og skoleledelsens felles visjoner og verdier, felles ansvar, samarbeid og gruppelæring.

Teamlæring syntes jeg er veldig viktig i samarbeid i team.  Dette innebærer at gruppen reflekterer seg frem til ny kunnskap og nye handlemåter/metoder som den enkelte ikke vil kunne utvikle på egenhånd.  Da er et veldig viktig med dialog som innebærer lytting og undersøkende refleksjon for å fremskaffe ny innsikt.

Jeg syntes at rektors innsats og delt lederskap er viktige ressurser for det profesjonelle læringsfelleskapet. Jeg tror dette vil danne trygghet, respekt og lærerne vil føle sterkt samhandlingsmønstre på alle nivå.

Jeg føler selv at det viktigste for et godt samarbeid i team er en ærlig dialog, respekt og at en føler en kontinuerlig utvikling med støtte fra kollegaer(Postholm m.fl. 2012).

11 225 svar til Finnes det en universal oppskrift på god klasseledelse og samarbeid?

1. This information is worth everyone’s attention. Where can I find out more?|

2. رز گاز sier:

Thanks for excellent info

3. Cheap Flight sier:

Very efficiently written article. It will be beneficial to everyone who employess it, including myself. Keep up the good work – can’r wait to read more posts.

4. I have read so many articles or reviews regarding the blogger lovers except this paragraph is really a pleasant article, keep it up.|

5. Excellent web site you’ve got here.. It’s difficult to find high quality writing like yours these days. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!|

6. This text is worth everyone’s attention. How can I find out more?|

7. wellness sier:

It¡¦s in reality a great and helpful piece of info. I am satisfied that you shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

8. bungalow sier:

Good day! I just would like to give you a huge thumbs up for the great information you’ve got here on this post. I will be coming back to your site for more soon.|

9. I’ll immediately {take

10. if all web owners and bloggers

11. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers! Excellent blog and superb design.|

12. As a Newbie, I am permanently browsing online for articles that can aid me. Thank you

13. a lot. I hope to give something back and help others like

14. It is not my first time to pay a visit this site, i am browsing this site dailly and get nice data from here all the time.|

15. Hello! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to look it over. I’m definitely enjoying the information.

16. Caney|Kingwood|Huffman|Porter|Houston|Dallas|Austi n|Lubbock|Humble|Atascocita} {Tx|Texas}!

17. the topic of} this {article|post|piece of writing|paragraph} {here|at this place} at

18. I will right away {take

19. Hi! I realize this is somewhat off-topic however I needed to ask. Does building a well-established website like yours require a lot of work? I am completely new to blogging but I do write in my journal everyday. I’d like to start a blog so I will be able to share my personal experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for brand new aspiring blog owners. Appreciate it!|

20. This is really interesting, You are a very skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your excellent post. Also, I have shared your website in my social networks!

21. Great blog here! Additionally your website lots up very fast! What host are you the usage of? Can I get your associate hyperlink on your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol|

22. I have read some just right stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting. I surprise how so much effort you put to create this type of fantastic informative website.|

23. This text is priceless. How can I find out more?|

24. As I website possessor I believe the content material here is rattling fantastic , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Best of luck.

25. Good day very nice website!! Guy .. Excellent .. Superb .. I will bookmark your website and take the feeds additionally¡KI’m satisfied to find numerous useful information here within the put up, we’d like work out more techniques in this regard, thank you for sharing. . . . . .