Klasseledelse og læring i team

God klasseledelse tror jeg kan være nøkkelen som kan åpne mange porter som leder til bedre trivsel og resultater i skolen.

En god klasseleder kan ifølge Ingrid Lund bidra til god trivsel på klassenivå som igjen kan forplante seg utover og være med på å forhindre mobbing. Det kan skje gjennom tydelig og forutsigbar klasseledelse hvor en gjør elevene klar over hva som er ønsket/uønsket atferd, orden og trivselsregler, elevmedvirkning i undervisning og annet, ha god kontakt med hjemmet, evnt ta i bruk ulike tiltak på tvers av klassetrinnene.

Jeg mener en god klasseleder er en som klarer å oppnå elevenes respekt. For å oppnå det mener jeg klasselederen bør opptre overfor elevene slik han/hun vil at de skal oppføre seg tilbake, med andre ord behandle med respekt. Klasselederen bør og være trygg i faget, opptre som en voksenperson slik at elevene ikke blander om rollene, vinne tillit gjennom gode relasjoner og forståelse, se alle i klassen og være bestemt men samtidig rettferdig. Hva som definerer en god klasseleder er uendelig mye og jeg kunne fortsatt å skrevet i evigheter, men her har jeg hvertfall fått nevnt noen av de faktorene jeg mener er viktigst og litt om hvorfor.

Jeg tenker også at alle elever faktisk har rett på og lærere plikt til å være gode klasseledere ettersom opplæringsloven sier at alle elever har rett til et godt fysisk og psykososialt miljø som fremmer helse, trivsel og læring samt oppleve trygghet og sosial tilhørighet. Med andre ord alt jeg tenker kommer som en følge av god klasseledelse og muligens ikke kan skje i det hele tatt uten.

Jeg tror læring i team kan være med på å spre viktig kunnskap noen kolleger sitter inne med og kanskje ikke visste var kunnskap de hadde engang. Gjennom læring i team kan enkeltpersoner, (lærere) og grupper, (teamene) jobbe sammen om å få frem og spre kunnskap som enkeltindivider sitter inne med og på den måten gjøre hele organisasjonen(skolen) til en lærende organisasjon. Ofte kan det være lurt å legge opp til distribuert ledelse gjennom å delegere lederoppgaver til enkeltindivider eller grupper som innehar en spesiell kompetanse som kan være behjelpelig på spesifikke områder. Kunnskapen disse gruppene/enkeltindividene innehar og gjennom spesialisering på et område utvikler kan også tenkes å være med på å gjøre skolen og dens ansatte mer profesjonelle i sin yrkesutøvelse.

10 164 tanker om “Klasseledelse og læring i team

1. Cops are just like anybody else: They don’t want any more trouble than they think they can handle.First of all because many are low-end small car brand, price is relatively low, manufacturers of the service did not attract much attention, in the maintenance personnel responsible for training and maintenance personnel, and other aspects of the shortage; Second, these plants supporting service automatic delayed start providers often change, this may be the A plant, next year will replace the B Factory, the year after it replaced the C plant maintenance personnel to the confusion following the regular maintenance staff can not accurately determine the problem, testing equipment is not timely service providers to keep up with the changes, but also lead to inaccurate detection and maintenance; Third, models of the technology immature, not fully resolved in only a bad repair, repair bad, vicious cycle.However, compared with multinational corporations and domestic auto service enterprises have absolute advantage in the number of domestic enterprises outdated ideas of the automobile market is very understanding and awareness of place.The process for developing a plan is covered in another article.According to conservative estimates, the peak of China’s auto output may reach about fifty million, accounting for almost 50 per cent of the global automotive production and sales (Nobel laureate in economics Edward Prescott forecast annual output of China’s auto sales will reach 75 million in 2020 units).Accordingly, a lender should immediately begin to position itself in a light most favorable for litigation by always conducting itself in a business like manner.Tickets to the SEMA Show are coveted professional perks, as the networking opportunities there are countless: new sponsorships,endorsements, customers, fans and friends. Pagani is an Italian car company who makes the Zonda supercar.

2. Hello There. I found your blog using msn. This is an extrdemely well written article.I’ll be sure to bookmark iit and rwturn to read more of your useful info. Thanks for the post. I will definitely return.Also visit my website … hurriedjournal848.unblog.fr (Violette)

3. I have not checked in here for a while kalysdi as I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I will add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

4. Hi! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Cheers|

5. Just desire to say your article is as astonishing. The clearness on your post is simply cool and i could think you’re a professional in this subject. Fine together with your permission allow me to grasp your feed to keep updated with drawing close post. Thank you 1,000,000 and please continue the enjoyable work.|

6. Nice post. I leafn somethung new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis.It will always be exciting to read content frlm other authors and practice a little something from their web sites.my webpage :: Tim Campbell (issuu.com)

7. I’m impressed bimopiks, I must say. Really hardly ever do I encounter a weblog that’s both educative and entertaining, and let me let you know, you have got hit the nail on the head. Your concept is excellent; the issue is something that not sufficient persons are talking intelligently about. I’m very comfortable that I stumbled across this in my search for something regarding this.