Hvorfor akkurat jeg ville bli lærer?

Dette spørsmålet fikk jeg engang av en rektor når jeg var i praksis, selv om jeg vet svaret veldig godt florerer det med tusenvis av tanker i det tjukke huet mitt. Hovedgrunnene mine til at jeg ville bli lærer er at jeg trives å være med barn og unge og jeg elsker å lære bort kunnskap og at de lærer av meg. For meg er dette en fantastisk følelse. Det høres kanskje klisjé ut, men det er sannheten. Gjennom min egen skolegang har jeg hatt et bredt spekter av ulike lærere, noen som har vært altfor autoritære og har favorisert de flinkeste elevene(noe som jeg aldri har vært) til noen som ikke har brydd seg i det hele tatt om elevene eller faget. Dette vil jeg være en motsetning til, jeg vil gjøre en forskjell.

Mine visjoner for skolen er å gi elevene utfordringer på deres nivå samtidig som jeg ønsker å gi dem mestringsfølelse. Som Søren Kirkegaard sa engang «skal man hjelpe en annen, må man først finne ut hvor individet er, og møte individet der. Det er første bud i all hjelpekunst»,dette sitatet syntes jeg passer veldig godt for det er det jeg ønsker å gjennomføre i min undervisning, å se hver enkeltelev for dens potensial og forutsetninger. I den generelle delen av læreplanen står det også at målet for undervisningen er «(…) å utvide evnene hos barn, unge og vaksne til erkjenning og oppleving, til innleving, utfalding og deltakin».  I min undervisning vil jeg gi elevene rom for erkjennelse, opplevelse, utfoldelse og deltakelse etter deres forutsetninger, som matte- og musikklærer har jeg stort potensial for å gjennomføre det – og det skal jeg i fremtiden!

10 740 svar til Hvorfor akkurat jeg ville bli lærer?

1. Katalogi sier:

Awesome, I like your post.

2. Katalog WWW sier:

Hey! That’s a extremely nice post. I’m very sure Ill recommend it to my co-workers.Should you publish extra posts please email them to me.

3. This actually answered my drawback, thanks!

4. Great blog. Lots of blogs like this cover subjects that just arent covered by magazines. I dont know how we got by 10 years ago with just magazines and newspapers.

5. Polecam sier:

Awesome, I like your post.

6. seocat sier:

Wow a really useful article on BW , Whatever next

7. Shana Veal sier:

Can you tell us more about this? I’d want to find out some additional information.Also visit my page … captcha solutions

8. Blanca Curr sier:

If you happen to attain a burn from a hot tool during styling, there are some things you can do to heal the scar as quickly as possible. I googled good cheap curling irons wands and a few (in the price range I wanted to pay anyways) sparked my interest.Her makeup and hair style should also look perfect, because the bride is considered as the name of perfection.

9. The old saying goes, you get whatever you pay for and it’s also exactly the same with regards to Hair curling wands.I have a few tips that I learned, just by using mine:1. When you can not manage to afford the one you want keep on searching until you discover one within your range of prices.my blog post – Miles

10. Hi i am kavin, its my first time to commenting anywhere, when i read this post i thought i could also create comment due to this good post.My web page – Kendrick Perkins

11. Awesome! Its actually remarkable piece of writing, I have got much clear idea regarding from this article.Feel free to surf to my weblog … sydney harbour bridge

12. An intrigᥙing discusѕiοn iѕ wⲟгtҺ ϲօmmеnt.Ⅰ ɗο tҺіnk that yօᥙ ѕҺⲟulԀ աгіtе mօre аbօսt tҺіѕ ѕսЬјеϲt mattег, іt mіցɦt not bее a taƄⲟo mattᥱг bᥙt tʏpiсɑⅼlʏ ρеoρlе ⅾо not ɗіsсսѕs tһᥱѕе іsѕuеѕ.Τо tһe neхt! Ꮶind гeցaгԀs!!Mʏ ԝᥱƄ-sіtе What is addium drug

13. After hearing the negative aspects of non-organic cotton, what are the benefits of organic cotton. The best duvet covers allow children to show off their personalities and interests.For this very reason we avoid few features offered by expensive comforters, looking at their price.Stop by my weblog: double comforter Sets for boys

14. I could not refrain from commenting. Well written!

15. Hello there! I know this is somewhat off topic but I was wondering if
    you knew where I could locate a captcha plugin for my
    comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one?
    Thanks a lot!

16. Szukaj tutaj sier:

Oh my goodness! a tremendous article dude. Thank you However Im experiencing situation with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting equivalent rss drawback? Anyone who is aware of kindly respond. Thnkx

17. site www sier:

Hey. Nice Post

18. Link sier:

very helpful post, cheers!

19. click sier:

Hey. Nice Post

20. click here sier:

thank you dearly author , I found oneself this web site very helpful and its full of excellent healthy selective information ! , I as well thank you for the fantastic food plan post.

21. These codes are also offered at different prices and one has to shop around to get the best prices to save money.For a new gamer, it may be challenging but with patience you will find it to be an easy task. Virtually, every modern laptop within the past few years has a wireless adapter built-in.Also visit my homepage … free xbox live codes no surveys

22. i bookmarked this site

23. Kliknij sier:

Howdy! You some kind of knowledgeable? Great message. Are you able to tell me learn how to subscribe your blog?

24. Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon every day. It will always be interesting to read articles from other authors and practice something from other web sites.

25. Ray Woolery sier:

I have read so many content about the blopgger lovers however this article is truly a good paragraph, keep it up.Check out my webpage; black core edge addison cinema